مالكان بزرگ‌ترین شرکت نساجی آمریکای لاتین

مالكان بزرگ‌ترین شرکت نساجی آمریکای لاتین
دوروتئا استین بروچ بیوه مندل استین بروچ، از موسسان گروه ویکانیا است.
دوروتئا استین بروچ بیوه مندل استین بروچ، از موسسان گروه ویکانیا است. وی به همراه فرزندانش کنترل یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده فولاد برزیل به نام شرکت سیدرورجیکا ناسیونال (CSN) را به دست دارد. او با ثروت 5/5 میلیارد دلار در جایگاه صد و سی و ششم فهرست میلیاردرهای فوربز در سال 2010 قرار دارد. گرچه او هیچ مشارکتی در اداره کسب و کار خانوادگی نداشته و پسرش آن را اداره می‌کند.
گروه ویکانیا متشکل از مجموعه ای از شرکت‌ها است که در زمینه نساجی فعالیت می‌کنند. در حال حاضر کارخانه‌های نساجی این گروه در مناطق سیرا، ‌ریو گراند دو نورت و سائوپائولو واقع شده اند. گروه ویکانیا با بیش از 40 سال سابقه در صنعت نساجی بزرگترین شرکت نساجی در آمریکای لاتین به شمار می‌رود. بیش از 30 درصد از محصولات این شرکت صادر شده یا از طریق شرکت‌های زیرمجموعه گروه در آرژانتین، کلمبیا، ایالات متحده، اروپا و چین فروخته می‌شود. گرو ویکانیا در حال حاضر بیش از 12 هزار کارمند دارد.
تاریخچه این گروه به سال 1946 باز می‌گردد که رابینوویچ یکی کارخانه کوچک بافندگی در سائو پائولو تاسیس کرد. مندل و برادرش، الییزر، استین بروچ که با خانواده رابینوویچ نسبت فامیلی داشتند،‌ در سال 1949 شروع به اداره کارخانه بافندگی دیگری در سائو پائولو کردند. خانواده رابینوویچ و استین بروچ در سال 1966 به هم پیوستند و یک شرکت متحد را به نام شرکت نساجی براسیبل تاسیس کردند. این شرکت به سرعت پیشرفت کرد و در سال 1969 نام آن به ویکانیا تغییر پیدا کرد.
خانم دورتئا مادر بنجامین استین بروچ است که خود یکی از تاجران مهم برزیل به شمار می‌رود. بنجامین در 28 ژوئن سال 1953 در ریو دو ژانیرو متولد شد. وی در رشته مدیریت اجرایی تحصیل کرد. پدر او، مندل استین بروچ به همراه جک رابینوویچ ویکانیا گروه ویکانیا را تاسیس کردند. بنجامین در اوایل دهه 1990 مسوول یافتن کسب و کارهای جدید برای گروه بود. وی در حال حاضر مدیرعامل شرکت CSN است.
شرکت CSN دومین تولید کننده بزرگ فولاد در برزیل است. خانواده‌های استین بروچ و رابینوویچ در سال 1993 از طریق شرکت ویکانیا با پرداخت قیمت 800 میلیون دلار شرکت CNS را از دولت خریدند. کارخانه اصلی آن در شهر ولتا ردوندا در ایالت ریو دو ژانیرو واقع شده است. شرکت CSN با بیش از 16 هزار کارمند،‌ در سال 2009 درآمدی در حدود 2/6 میلیارد دلار و درآمد خالصی در حدود 4/1 میلیارد دلار داشت. محصولات اصلی این شرکت آهن و فولاد است. ظرفیت سالیانه تولید فولاد خام شرکت CSN در حدود 6/5 میلیون تن برآورد شده است. محصولات این شرکت توسط توزیع کنندگان، کسانی که کار بسته بندی انجام می‌دهند،‌ خودروسازان، شرکت‌های وسایل خانه و صنایع ساخت‌وساز مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت CSN همچنین به خاطر داشتن منبع غنی سنگ آهن خود از جایگاهی منحصر به فرد در جهان برخوردار است.
خانواده استین بروچ در سال 2005 سهم خانواده رابینوویچ از CNS را به قیمت 590 میلیون دلار خریده و از آن خود کردند. خانواده استین بروچ همچنین مالک بانک فیبرا بوده و پسر دیگر خانم استین بروچ، ریکاردو ريیس هیات مدیره آن است.
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۶:۴۴:۱۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد