پری اوکدن،ثروتمندی از استرالیا

پری اوکدن،ثروتمندی از استرالیا
بلر پری اوکدن نوه موسس شرکت کاکس انترپرایز، جیمز ام کاکس است که با ثروت 5 میلیارد دلار صد و پنجاه و چهارمین میلیاردر دنیا در جهان است.
بلر پری اوکدن نوه موسس شرکت کاکس انترپرایز، جیمز ام کاکس است که با ثروت 5 میلیارد دلار صد و پنجاه و چهارمین میلیاردر دنیا در جهان است. وی پس از مرگ مادرش باربارا کاکس آنتونی در سال 2007 در حدود 25 درصد از سهام کسب و کار خانوادگی را به ارث برد. پری اوکدن در کسب و کار خانوادگی فعال نیست. وی یکی از ثروتمندترین افراد در استرالیا است.
در حال حاضر کاکس انترپرایز شامل شرکت ارتباطات کابلی کاکس، 17 روزنامه، 15 ایستگاه تلویزیونی،‌ 86 ایستگاه رادیويي،‌ شرکت حراج خودرو مانهیم و شرکت اتو ترید مي‌شود. زیرمجموعه‌های اصلی این شرکت شامل شرکت مخابرات کاکس (شرکت مخابرات دوربرد و شرکت سرگرمي‌ که خدمات ویدئویی دیجیتال، اینترنت، تلفن و خدمات بی‌سیم ارائه مي‌کند)، شرکت مانهیم (یکی از شرکت‌های پیشتاز فراهم‌کننده خدمات بازاریابی وسايل نقلیه در جهان)، گروه رسانه کاکس و سایت اتو تریدر (یک سایت اینترنتی برای خرید و فروش خودروهای جدید و دسته دوم) مي‌شود. این شرکت در سال 1989 در دایتون اوهایو توسط جیمز میدلتون کاکس (1870-1957)، پدربزرگ بلر پری اوکدن،‌ تاسیس شد. جیمز کاکس در انتخابات ریاست جمهوری سال 1920 آمریکا جزو کاندیداهای دموکرات بود. وی در طول زندگی خود در شغل‌های مختلفی چون معلم دبیرستان، گزارشگر و مالک و ویراستار چندین روزنامه فعالیت کرده بود. کاکس انترپرایز در واقع توسعه یافته شرکت چاپی است که جیمز ام کاکس تاسیس کرده بود و روزنامه دیلی دایتون را چاپ مي‌کرد.
بلر پری اوکدن در سال 1951 متولد شد. وی در هاوایی بزرگ شد و در مدرسه‌ای در هاوایی که مادرش به تاسیس آن کمک کرده بود برای اینکه معلم شود تحصیل کرد. مادر او باربارا کاکس آنتونی (1922- 2007) جوان‌ترین دختر جیمز ام کاکس و خواهر آن کاکس چامبر و جیمز کاکس پسر بود. وی پس از مرگ برادرش در سال 1974 بخشی از سهام او در شرکت را به ارث برد. گفته مي‌شود باربارا کاکس آنتونی در زمان مرگش ثروتی در حدود 2/14 میلیارد دلار داشت. او ساکن هونولولو در هاوایی بود.
وی یکی از ثروتمندترین زنان آمریکا و ثروتمندترین ساکن هاوایی بود. باربارا کاکس آنتونی قبل از مرگش یکی از مدیران کاکس انترپرایز بود. باربارا کاکس آنتونی به خاطر فعالیت‌های خیرخواهانه‌اش در هاوایی شهرت داشت. او به تاسیس مدرسه دخترانه هاوایی، لا پییترا، کمک کرده بود و خود نیز از سال 1978 تا زمانی که از دنیا رفت رييس آن بود. او همچنین به مدرسه دامپزشکی دانشگاه ایالتی کلرادو کمک زیادی کرده بود.
بلر در گذشته در هاوایی به عنوان یک معلم مشغول به کار بود. وی پس از ازدواج با سایمون پری- اوکدن، پسر یک متخصص کشاورزی بزرگ و معروف و مدیر اجرایی اسبق انجمن کشاورزی سلطنتی NSW،‌ از هاوایی به استرالیا مهاجرت کرد. البته این زوج در حال حاضر از هم جدا شده اند.
بلر پری- اوکدن 2 فرزند دارد که هر دو در استرالیا زندگی مي‌کنند. وی در حال حاضر ساکن اسکون در منطقه نیوساوت ویلز در استرالیا است. وی در حال حاضر یکی از اعضای هيات‌مدیره مدرسه گرامر اسکون است و ترجیح مي‌دهد اطلاعات زیادی از او منتشر نشود. بلر به‌رغم ثروت زیادی که به او به ارث رسیده زندگی ساده‌زیستانه‌ای دارد.
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۶ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱:۱۲:۵۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد