ویلیام کوک موسس گروه کوک، تولید کننده تجهیزات پزشکی

ویلیام کوک موسس گروه کوک، تولید کننده تجهیزات پزشکی
ویلیام کوک موسس گروه کوک، شرکت معروف تولید کننده تجهیزات پزشکی است.
ویلیام کوک موسس گروه کوک، شرکت معروف تولید کننده تجهیزات پزشکی است. این شرکت در حال حاضر بزرگ‌ترین شرکت خصوصی تولیدکننده تجهیزات پزشکی در جهان است. کوک با ثروت 5/4 میلیارد دلار از سوی مجله فوربز به عنوان صد و هفتاد و ششمین میلیاردر جهان در سال 2010 معرفی شده است.
ویلیام آلفرد کوک در سال 1931 در کانتون در ایالت ایلینویز به دنیا آمد. وی به دانشگاه نورث وسترن رفت و از این دانشگاه با مدرک کارشناسی فارغ‌التحصیل شد.
ویلیام کوک گروه کوک را در سال 1963 تاسیس کرد تا تجهیزات پزشکی را به سفارش چارلز داتر( 1920- 1985)، رادیولوژیست معروف عروق، تولید کند. البته کوک در ابتدا شرکت کوک را تاسیس کرد که بعدها تبدیل به یکی از زیرمجموعه‌های گروه کوک شد. اولین «کارخانه» کوک در واقع یکی از اتاق خواب‌های بی‌استفاده خانه ویلیام و گایل در بلومینگتون بود. وی در این اتاق به تولید تجهیزات پزشکی ساده همچون گایدوایر،‌ سوزن جراحی و کاتتر مي‌پرداخت. شرکت کوک به سرعت توانست به حوزه‌های دیگر پزشکی گسترش یابد. علت این موفقیت گروه کوک، فراهم کردن محصولات با کیفیت بالا و ایجاد ارتباطات هر چه بهتر با پزشکانی بود که از محصولات گروه استفاده مي‌کردند، شرکت کوک کم‌کم با ورود به حوزه‌های مختلف پزشکی و تولید و توزیع کالاها در خارج از کشور تبدیل به یک گروه بزرگ شد. این گروه همچنین به حوزه املاک و مستغلات،‌ مدیریت خرده فروشی، حمل و نقل و خدمات مسافرتی نیز وارد شد. تمام شرکت‌های زیرمجموعه گروه کوک به طور مستقل مسوول منابع فیزیکی، کارکنان و عملکرد مالی خود هستند، اما تمام اعضای گروه از تکنولوژی مشترک و کانال‌های توزیع محصول متقابل سود مي‌برند. این گروه امروزه نامي‌مورد احترام و شناخته شده در تجهیزات پزشکی مي‌باشد.
این شرکت در سال 2008 با بیش از 9000 کارمند درآمدی بیش از 5/1 میلیارد دلار در سال داشت. مجله فوربز در سال 2008 این شرکت را به عنوان سیصد و بیست و چهارمین شرکت بزرگ خصوصی آمریکا اعلام كرد. دفتر مرکزی این گروه در بلومینگتون است. گروه کوک در حال حاضر شامل سه بخش اصلی کوک مدیکال (تولیدکننده تجهیزات پزشکی)، تولیدکنندگان هم پیمان و شرکت‌های وابسته مي‌شود که هر کدام از این سه بخش از شرکت‌های زیرمجموعه مختلفی تشکیل شده‌اند. هم‌پیمانان این شرکت کار تحقیقات پزشکی، آموزش بیمارستان‌ها و متخصصان در سرتاسر جهان را انجام مي‌دهند. تجهیزات پزشکی گروه کوک بسیار نوآورانه بوده و درک کاربرد و طرز استفاده آنها برای پزشکان آسان است. ویلیام کوک در حال حاضر مدیر عامل گروه کوک است.
کوک و همسرش گایل در پروژه‌های حفاظت بناهای تاریخی به شکل تجاری مشارکت دارند. مهم‌ترین پروژه آنها تاکنون پروژه مرمت هتل وست بادن اسپرینگز با مشارکت سازمان حفاظت بناهای تاریخی ایندیانا لندمارک بوده است. کوک و گروه او البته در امور خیریه نیز فعالیت دارند. گروه کوک تاکنون مبلغ 15 میلیون به تیم دانشگاه ایندیانا کمک کرده است. این کمک به منظور تقویت فوری مرکز توسعه بسکتبال این دانشگاه بود.
ویلیام کوک ازدواج کرده و یک فرزند دارد.وی در حال حاضر ساکن بلومینگتون در ایالت ایندیانا است.
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۶ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۳:۲۱:۳۲ قبل از ظهر
نظرات (1)

شهرام  ۳ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۸:۲۵ بعد از ظهر

با سلام من نیاز به سنگ آمبر جهت صادرات دارم.خواهشمندم در صورت داشتن دپو معدنی قابل توجه با بنده تماس حاصل فرمایید.09351129021

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد