آلویسیو دو آندراده فاریا، بانکدار میلیاردری

آلویسیو دو آندراده فاریا، بانکدار میلیاردری
آلویسیو دو آندراده فاریا بانکدار میلیاردری است که با ثروت 2/4 میلیارد دلار از سوی مجله فوربز در جایگاه دویست و یکم ثروتمندان جهان در سال 2010 قرار گرفته است.
آلویسیو دو آندراده فاریا بانکدار میلیاردری است که با ثروت 2/4 میلیارد دلار از سوی مجله فوربز در جایگاه دویست و یکم ثروتمندان جهان در سال 2010 قرار گرفته است.
آلویسیو دو آندراده فاریا در 9 نوامبر سال 1921 در بلو هوریزونته در برزیل متولد شد. پدر او‌، کلمنته دو فاریا، یک بانکدار و مدیر بانک دا لاوورا‌، بانکی متوسط در میناس گرایس بود. او این بانک را در سال 1925 تاسیس کرده بود. در آن زمان برزیل در یک دوره ساختارسازی مجدد بود که توسعه اقتصادی و به ویژه تولید صنعتی را که از سال 1922 به شدت در حال گسترش بود کند کرده بود. در همین دوران عدم قطعیت اقتصادی، کلمنته دو فاریا که در آن زمان یک وکیل 34 ساله و مشهور بود، یک شرکت تعاونی راه انداخت که هدف آن ارائه اعتبار به کشاورزان میناس گرایس بود. این کار برای کشاورزان امکان دسترسی به منابع مالی را فراهم مي‌کرد و این فرصت را به آنها مي‌داد که کسب و کار خود را توسعه بخشند. این کسب و کار تعاونی به سرعت رشد کرد و کلمنته فاریا طی تنها دو سال آن را تبدیل به یک موسسه مالی با نام بانکو دا لاوورا دو میناس گرایس (بانک کشاورزی MG) کرد که هدف آن همچنان تامین مالی و دادن وام به کشاورزان باقی ماند. بانک را لاوورا با استفاده از روش‌های نوآورانه بانکداری آن زمان خود را از بانک‌های دیگر متمایز کرد و توانست توجه بانکدارهای دیگر‌ که آن را بانک کوچک کلمنته مي‌نامیدند،‌ به خود جلب کند. به تدریج دیگران نیز شروع به به‌کارگیری روش‌های نوآورانه این بانک همچون اعتبار شخصی و حساب اقتصادی (حساب‌هایی شبیه حساب‌های پس‌انداز امروزی) کردند.
آلویسیو فاریا در رشته پزشکی آموزش دید؛ اما خیلی زود تصمیم گرفت به کسب و کار مدیریت مالی وارد شود. او پس از مرگ ناگهانی پدرش در سال 1949 زمانی که تنها 28 سال داشت، اداره بانک دا لاوورا را به‌دست گرفت و آن را تبدیل به یکی از موفق‌ترین بانک‌های برزیلی کرد. این بانک یکی از 5 بانک بزرگ برزیل به شمار مي‌رود. دفتر مرکزی این بانک نیز در سال 1971 از بلو هوریزونته به سائو پائولو انتقال پیدا کرد و نام آن نیز به «بانکو رئال» تغییر یافت. این بانک در سال 1973 با ایجاد گروه رئال پاراگوئه، که از یک بانک تجاری و سه شرکت دیگر تشکیل شده بود، شروع به گسترش فعالیت‌های خود در خارج از مرزهای کشور کرد. بانکو رئال در سال 1975 و در پنجاه سالگی خود، با 512 شعبه در برزیل بزرگ‌ترین شبکه شعبه‌ها را در کشور داشت و همچنین در بوگوتا، پاناما، گراند کیمان، ناسائو، کوراکائو، لس آنجلس، نیویورک، تورنتو و مکزیکو سیتی فعالیت مي‌کرد.
بخشی از بانکو رئال در سال 1998 به قیمت 1/2 میلیارد دلار به بانک هلندی ABN آمرو فروخته شد. آلویسیو فاریا با باقی‌مانده دارایی‌های این بانک، بانک و گروه دیگری به نام بانکو آلفا را تاسیس کرد که در حال حاضر شانزدهمین بانک‌هاي بزرگ و موفق در برزیل به شمار مي‌رود. البته گروه آلفا علاوه بر بانکداری در زمینه‌های دیگری چون هتلداری فعالیت دارد. این گروه در حال حاضر شامل 18 شرکت زیر مجموعه از جمله رادیو ‌ترانس‌ آمریکا، شبکه هتل‌های‌ ترانس ‌آمریکا و بستنی فروشی زنجیره‌ای لا باسک دارد. آلویسیو دو آندراده فاریا همچنین مالک شرکت آگروپالما،‌ بزرگ‌ترین تولیدکننده روغن نخل در آمریکای لاتین (که در حال حاضر در حال ورود به بخش بیو دیزل است) و شرکت C&C‌، یک فروشگاه زنجیره‌ای ابزارآلات خانگی، است. گفته مي‌شود آلویسیو
دو آندراده فاریا که تقریبا بازنشسته شده در حال حاضر مالک 150 اسب نژاد دار است. آلویسیو دو آندراده فاریا از دانشگاه میناس گرایس مدرک کارشناسی و از دانشگاه نورث‌وسترن مدرک کارشناسی ارشد دریافت کرده است. وی ازدواج کرده و 5 فرزند دارد و در حال حاضر ساکن شهر سائو پائولو است.
الهام جوادی
- مقالات مرتبط:
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۷ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۳:۵۳:۵۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد