پیتر وو، میلیاردر خوشنام، پيام‌آور صلح هنگ‌كنگ

پیتر وو، میلیاردر خوشنام، پيام‌آور صلح هنگ‌كنگ
پیتر وو، رييس شرکت ویلاک و شرکت وارف است. وی با ثروت 3/4 میلیارد دلار صد و نود و هفتمین فرد ثروتمند جهان در سال 2010 است.
پیتر وو، رييس شرکت ویلاک و شرکت وارف است. وی با ثروت 3/4 میلیارد دلار صد و نود و هفتمین فرد ثروتمند جهان در سال 2010 است.
پیتر وو در سال 1946 در شانگهای در چین متولد شد. خانواده او در سال 1949 به هنگ‌کنگ نقل مکان کردند. پدر پیتر در آلمان در رشته معماری تحصیل کرده بود. وو به کالج سنت استفن در هنگ‌كنگ رفت.
وی سپس برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه سینسیناتی و در رشته فیزیک و ریاضیات دریافت کرد. وی بعدها به مدرسه کسب و کار دانشگاه کلمبیا رفت تا در رشته MBA تحصیل کند. او پس از فارغ‌التحصیلی در سال 1973 در بانک چیس منهتن در نیویورک و هنگ‌كنگ مشغول به کار شد و در سال 1975 با دومین دختر یو کونگ پائو، یکی از غول‌های صنعت حمل و نقل چین، ازدواج کرد. پیتر وو در همین سال به شرکت پدر همسرش، گروه حمل و نقل جهانی یوکونگ‌پائو پیوست و کمي‌بعد به عنوان نایب رييس شرکت انتخاب شد.
آقای پائو در سال 1981 موفق شد کنترل گروه وارف را به دست گیرد. پدر زن وو در سال 1986 بازنشسته شد و اداره شرکت‌های ویلاک و وارف از امپراتوری خود را به وو سپرد، در حالی که شرکت‌های بخش حمل و نقل را به داماد دیگرش، هلموت سوهمن، سپرد.
علایق متنوع پیتر وو در کسب و کارش نیز مشاهده مي‌شود. او تمرکز اصلی کسب و کار خود را در توسعه املاک و مستغلات در هنگ‌کنگ، چین و سنگاپور قرار داده است. وی در حال حاضر رييس شرکت ویلاک است. زیرمجموعه اصلی ویلاک شرکت وارف است که شامل میدان ساعت هنگ‌كنگ،‌ مرکز خرید‌هاربر سیتی در هنگ‌كنگ و املاک دیگر مي‌شود. گروه ویلاک همچنین مالک شرکت‌های دیگری چون شرکت مخابرات آی کابل، وارف T&T، شرکت مدرن ترمینالز و هتل‌های مارکو پولو مي‌شود.
شرکت ویلاک یک شرکت توسعه املاک و مستغلات در هنگ‌کنگ است که در فهرست 2000 شرکت برتر مجله فوربز در رتبه 1249 قرار دارد. فعالیت اصلی شرکت در زمینه سرمایه‌گذاری در املاک،‌ و توسعه و مدیریت املاک است. این گروه همچنین در کار توزیع و خرده فروشی فعالیت دارد. شرکت ویلاک در هنگ‌كنگ، جزیره بریتیش ویرجین، چین و سنگاپور حضوری فعال دارد. ارزش بازار این شرکت در حدود 1/43 میلیارد دلار هنگ‌كنگ و سود خالص آن در سال 2007 در حدود 631 میلیون دلار هنگ‌كنگ برآورد شده است.
پیتر وو مالک گروه فروشگاه‌های زنجیره ای کالاهای لوکس LCJG، است. او یکی از اعضای هيات مشاوره تعدادی از شرکت‌های برتر فهرست 500 شرکت برتر فورچون است و همچنین در پست‌های مختلفی در خدمات عمومي‌فعالیت داشته است. پیتر وو در حال حاضر یکی از اعضای هيات دائمي‌کنفرانس شورایی سیاسی مردم چین است.
پیتر وو بین سال‌های 1993 تا 1997 به عنوان رييس شورای دانشگاه پلی‌تکنیک هنگ‌كنگ، از سال 1994 تا 2004 به عنوان رييس کمیته صندوق محیط زیست و حفاظت هنگ‌كنگ و از سال 2000 تا 2007 به عنوان رييس شورای توسعه تجارت هنگ‌كنگ فعالیت مي‌کرد.
تعهد پیتر وو به جامعه کسب و کار برای او شهرت و همچنین جوایز زیادی به همراه داشته است. او در سال 1995 از سوی هنگ‌كنگ استاندارد به عنوان رهبر کسب و کار سال انتخاب شد. همچنین دولت منطقه هنگ‌كنگ در سال 1993 وو را به عنوان پیام آور صلح انتخاب کرد و در سال 1998 ستاره طلای بائوهینیا را به وی اهدا کرد. پادشاه بائودوین اول در بلژیک نیز در سال 1993 به وو جایزه لیاقت لئوپارد را اهدا کرده است.
پیتر وو ازدواج کرده و در حال حاضر ساکن هنگ‌كنگ است. دختر او،‌ جنیفر وو بخش فروشگاه‌های زنجیره‌ای کالاهای لوکس شرکت را اداره مي‌کند.
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۷ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۵:۲۶:۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد