آرتور و جان ایروینگ برادران میلیاردر کانادایی

آرتور و جان ایروینگ برادران میلیاردر کانادایی
جیمز،‌ آرتور و جان ایروینگ برادران میلیاردر کانادایی هستند که با مجموع ثروت برآوردی 4 میلیارد دلار در سال 2010 از سوی مجله فوربز در جایگاه دویست و دوازدهم ثروتمندان جهان قرار گرفتند.
جیمز،‌ آرتور و جان ایروینگ برادران میلیاردر کانادایی هستند که با مجموع ثروت برآوردی 4 میلیارد دلار در سال 2010 از سوی مجله فوربز در جایگاه دویست و دوازدهم ثروتمندان جهان قرار گرفتند.
امپراتوری خصوصی و متنوع این سه برادر طی سالیان از پالایشگاه‌های نفت و ایستگاه‌های گاز به کارخانه‌های چوب بری و بخش جنگل‌داری گسترش یافته است. این سه برادر همچنین سهامي‌در بخش‌های چاپ و مزارع سیب‌زمینی دارند. امپراتوری ایروینگ در سال 1881 و توسط پدربزرگ برادران ایروینگ تاسیس شد. این گروه در حال حاضر حاکم اقتصاد برونس‌ویک و ایالت‌های مجاور آن است. مالکیت گروه شرکت‌های ایروینگ تماما در اختیار خانواده ایروینگ است. ریشه این گروه به سال 1882 باز می‌گردد. جیمز دارگاول ایروینگ فرزند یک مهاجر اسکاتلندی بود. او فردی نوآور بود که سرمایه‌گذاری‌های خود را بر ارتقای روش‌ها و تجهیزات افزایش بهبود بهره‌وری و خدمات متمرکز کرده بود. پسر او کنت کالین ایروینگ که در سال 1899 متولد شد همان روح کارآفرینانه پدرش و اشتیاق او به کسب و کار را به ارث برد. کنت کالین اداره کسب و کار پدر را به دست گرفت و تحت رهبری او کسب و کار شرکت شاهد رشد و تنوع قابل‌توجهی در زمینه حمل و نقل،‌ ساخت کشتی، ساخت‌وساز و بخش خرده‌فروشی بود. کنت کالین یکی از کارآفرین‌های کانادایی مشهور قرن بیستم بود که به عنوان یکی از صنعتگران برتر جهان شناخته شده است.
در سال 1957 جیمز ایروینگ، بزرگ‌ترین پسر کنت کالین اداره برنامه‌های توسعه جنگل‌ها و بهبود محصولات شرکت را به‌دست گرفت. فعالیت اصلی این شرکت در زمینه چوب بری، آسیاب غلات،‌ تولید پنبه، کسب و کار الوار و مزرعه داری است. این شرکت طی 50 سال گذشته بیش از 700 میلیون درخت کاشته که رکوردی ملی در کانادا به شمار مي‌رود.
جیمز ایروینگ (متولد سال 1928) بزرگ‌ترین فرزند کنت کالین ایروینگ است. آرتور (متولد سال 1931) دومین پسر کنت کالین است. جان ایروینگ (متولد 1932) هم جوان‌ترین فرزند کنت کالین بود که در 21 جولای سال 2010 از دنیا رفت. بازماندگان او همسرش سوزان کامرون و دو پسر و یک دختر هستند.پس از مرگ کنت کالین ایروینگ در سال 1992 مالکیت و مسوولیت شرکت‌های ایروینگ به شکل زیر تقسیم شد:
- مالکیت و مسوولیت شرکت جی دی ایروينگ که فعالیت آن در زمینه جنگل داری،‌ تولید کاغذ، پارچه، چاپ روزنامه، غذاهای یخ زده، حمل و نقل، خطوط کشتیرانی و تولید کشتی است به جیمز ایروینگ رسید.
-مالکیت و مسوولیت شرکت نفتی ایروینگ، فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایروینگ، پالایشگاه نفتی، تانکرهای نفتی و ترمینال‌ها و تاسیسات توزیع به آرتور رسید. آرتور ایروینگ از سال 1996 همچنین به عنوان ريیس دانشگاه آکادیا در ولف ویل در استان نووا اکاتیا مشغول به خدمت است. آرتور ایروینگ در شرکت داکس نيز مشارکت دارد. وی همچنین در تاسیس مرکز علوم محیطی کی سی ایروینگ در دانشگاه آکادیا مشارکت داشته است.
- مالکیت و مسوولیت شرکت‌های ساختمان سازی، مهندسی و تولید فولاد ایروینگ نیز به جان رسید.
تمام شرکت‌های گروه ایروینگ در طول زنجیره تامین یکپارچه هستند و محصولات شرکت‌های بالادستی خود در زنجیره شرکت‌های گروه را مي‌خرند و به این شکل تمام سود عملیات در خود زنجیره باقی مي‌ماند.
گروه ایروینگ اخیرا نیروهایش را با شرکت رپسول برای ساخت یک پایانه گاز مایع طبیعی یکی کرده‌اند. شرایط اقتصادی جهان این شرکت را مجبور کرد قرارداد ساخت پالایشگاه 7 میلیارد دلاری سنت جان با همکاری شرکت بریتیش پترولیوم را لغو کند. خانواده ایروینگ مدت‌ها است که در خفا زندگی مي‌کنند و از رسانه‌ها دوری مي‌کنند، اما همچنان از بسیاری از انجمن‌ها و امور خیریه حمایت مي‌کنند.
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۳ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱:۱۹:۱۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد