پدر و پسری ثروتمند از صندوق‌های سرمايه‌گذاری مشترک

پدر و پسری ثروتمند از صندوق‌های سرمايه‌گذاری مشترک
چارلز جانسون به همراه برادرش،‌ روبرت جانسون پسر، رييس صندوق سرمايه‌گذاری مشترک (mutual fund) منابع فرانکلین است. چارلز جانسون با ثروت 4 میلیارد دلار در سال 2010 در جایگاه دویست و دوازدهم ثروتمندان جهان قرار گرفت.
چارلز جانسون به همراه برادرش،‌ روبرت جانسون پسر، رييس صندوق سرمايه‌گذاری مشترک (mutual fund) منابع فرانکلین است. چارلز جانسون با ثروت 4 میلیارد دلار در سال 2010 در جایگاه دویست و دوازدهم ثروتمندان جهان قرار گرفت.
چارلز بارتلت جانسون در سال 1933 در آمریکا متولد شد. پدر او روبرت جانسون بزرگ، موسس شرکت منابع فرانکلین، بود. چارلز جانسون در دانشگاه ییل تحصیل کرد و از این دانشگاه در سال 1954 و با مدرک اقتصاد و علوم سیاسی فارغ التحصیل شد. . چارلز از سال 1955 تا 1957 در ارتش ایالات متحده به عنوان ستوان اول در ارتش آرتیلری مشغول به خدمت سربازی بود. وی در سال 1957 مدیر شرکت شد. برادر ناتنی او،‌ روپرت نیز 8 سال بعد به این شرکت پیوست. چارلز جانسون ازدواج کرده و 6 فرزند دارد و در حال حاضر ساکن سان ماتئو در کالیفرنیا است.
شرکت منابع فرانکلین یک مجموعه شرکت است که به همراه زیرمجموعه‌هایش با نام شرکت سرمايه‌گذاری‌های فرانکلین تمپلتون نیز شهرت دارد. این شرکت در حقیقت یک بنگاه سرمايه‌گذاری است که در سال 1947 با نام شرکت توزیع کنندگان فرانکلین در نیویورک تاسیس شد. جانسون بزرگ نام این شرکت را از آن جهت فرانکلین قرار داد که علاقه زیادی به بنجامین فرانکلین داشت. این شرکت گسترش یافت و در سال 1969 تبدیل به شرکت منابع فرانکلین شد. دفتر مرکزی این شرکت در سال 1973 از نیویورک به سان ماتئو در کالیفرنیا منتقل شد. شرکت فرانکلین در سال 1992 شرکت تمپلتن را به قیمت 913 میلیون دلار خرید و به همین جهت نام شرکت به فرانکلین تمپلتون تغییر یافت. در آن زمان سر جان تمپلتون به همراه پسرش دکتر جان تمپلتون و جان گالبریت مالک 70 درصد این بنگاه بودند. شرکت فرانکلین تمپلتون همچنین در سال 1996 با شرکت اوراق بهادار‌هاین که با برند سری‌های مشترک شهرت دارد، ادغام شد. فرانکلین در سال 2000 نیز به منظور پر رنگ تر کردن حضورش در کانادا صندوق بیسست را خرید و از آن زمان بیسست همچنان برند کلیدی فرانکلین در بازار کانادا باقی مانده است. شرکت فرانکلین تمپلتون در سال 2001 شرکت فیدوسیاری تراست را خرید. یکی از دفاتر این شرکت با بیش از 650 کارمند در برج‌های تجاری دوقلو بود که در حادثه 11 سپتامبر 87 کارمندان در آن جان باختند.
شرکت سرمايه‌گذاری فرانکلین تمپلتون مانند دیگر شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ دامنه وسیعی از صندوق‌های سرمايه‌گذاری را در بر مي‌گیرد، اما این شرکت از دیرباز به خاطر صندوق‌های اوراق قرضه تحت برند فرانکلین، صندوق‌های بین‌المللی تحت برند تمپلتون و صندوق‌های ارزش
(Value Fund: صندوقي كه به نگهداري سهام با ارزش اقدام مي‌كند، سهام‌هايي كه به‌نظر مي‌رسند زير ارزش بازار باشند، معمولا تمام صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري مشترك بزرگ بخشي از دارايي‌هاي خود را به سهام با ارزش مورد نظر اين صندوق اختصاص مي‌دهند) تحت برند سری‌های‌ مشترک،‌ شناخته شده است.
درآمد شرکت فرانکلین در سال 2008 در حدود 02/6 میلیارد دلار و درآمد خالص آن در حدود 588/1 میلیارد دلار برآورد شده بود. همچنین در سال 2009 بیش از 8230 نفر برای این شرکت مشغول به کار بودند. شرکت فرانکلین تا پایان سال مالی 2009 بیش از 523 میلیارد دلار سرمایه را در کل جهان مدیریت کرده بود. این شرکت در سال 2007 در فهرست 500 شرکت برتر فورچون در جایگاه 445 و در بین شرکت‌های اوراق بهادار در جایگاه هفتم قرار گرفته بود. در حال حاضر چارلز جانسون رييس شرکت و روبرت جانسون پسر،‌ نایب رييس شرکت هستند،‌ گرگوری جانسون،‌ پسر ديگر چارلز، نیز در حال حاضر یکی از روسا و مدیرعامل شرکت منابع فرانکلین است. گرگوری جانسون در دانشگاه «واشنگتن ولی» تحصیل کرده و با مدرک کارشناسی حسابداری و مدیریت کسب و کار در سال 1983 فارغ‌التحصیل شده است. ثروت او هنوز به ارقام میلیاردی نرسیده و در حد چند صد میلیون دلار است.
شرکت فرانکلین حامي‌یک تورنمنت تنیس به نام فرانکلین تمپلتون کلاسیک است.
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۳ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱:۴۲:۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد