دانیل،‌ درک و رابرت زیف برادران میلیاردر آمریکایی

دانیل،‌ درک و رابرت زیف برادران میلیاردر آمریکایی
دانیل،‌ درک و رابرت زیف برادران میلیاردر آمریکایی هستند که هر کدام با ثروت 4 میلیارد دلار جداگانه در جایگاه دویست و دوازدهم فهرست ثروتمندان جهان در سال 2010 قرار گرفتند.
دانیل،‌ درک و رابرت زیف برادران میلیاردر آمریکایی هستند که هر کدام با ثروت 4 میلیارد دلار جداگانه در جایگاه دویست و دوازدهم فهرست ثروتمندان جهان در سال 2010 قرار گرفتند. آنها پسران غول انتشارات آمریکا،‌ ویلیام زیف پسر‌، که در سال 2006 از دنیا رفت هستند. این سه برادر، ثروت پدرشان زیف دیویس‌ را، به ارث بردند.
پدربزرگ برادران زیف، ویلیام برنارد زیف پدر بود که در اول آگوست سال 1898 به دنیا آمد. او یک مدیر انتشارات آمریکایی بود که به همراه شریکش، برنارد جی. دیویس،‌ شرکت زیف دیویس را در سال 1927 در شیکاگو راه‌اندازی کردند. ویلیام زیف پدر در 20 دسامبر سال 1953 از دنیا رفت و پسرش،‌ ویلیام برنارد زیف پسر،‌ جانشین او در شرکت زیف دیویس شد.
ویلیام برنارد زیف پسر در 24 ژوئن سال 1930 متولد شد. او در دانشگاه راتگرز تحصیل کرد و سپس به آلمان غربی رفت تا در رشته فلسفه تحصیل کند تا اینکه در زمان مرگ پدرش تحصیل را رها کرد و به نیویورک برگشت تا مدیریت زیف دیویس را به‌دست بگیرد. دیویس شریک زیف در سال 1959 سهام خود را به زیف پسر فروخت تا شرکت انتشاراتی مستقل خود را تاسیس کند. از آن زمان به بعد زیف هدایت کل شرکت را به‌دست گرفت و با خرید مجله‌های مشهوری چون اتومبیل و راننده، الکترونیک محبوب، مجله PC و خریدار کامپیوتر، زیف دیویس را تبدیل به یک شرکت بزرگ انتشار مجلات تکنولوژی کرد.
رویکرد زیف انتشار مجلاتی بود که توجه عموم را جلب کند، اما همزمان به دنبال جلب توجه کسانی بود که به دنبال برند بودند. در نتیجه سازندگان و خرده فروشان مشتاق مي‌شدند که در مجلات او تبلیغات کنند.
زیف در سال 1978 متوجه شد که به سرطان پروستات مبتلا شده و چند سال دیگر تا پایان زندگی خود فرصت ندارد. او به همین دلیل به پسرانش گفت که اگر علاقه‌ای به ادامه کسب‌وکار پدر ندارند شرکت را مي‌فروشد و پولش را به آنها مي‌دهد. پسران او نیز علاقه‌ای نداشتند و زیف پدر مجلات تجاری و سرگرمي‌خود را به قیمت 5/912 میلیون‌دلار فروخت. او در سال 1994 فروش گروه انتشاراتش را به شرکت فورستمان لیتل به قیمت 4/7 میلیارد دلار اعلام کرد. او کمي‌بعد واحد انتشارات الکترونیک را هم فروخت. زیف در 9 سپتامبر سال 2006 بر اثر سرطان پروستات در پاولینگ، نیویورک از دنیا رفت. سه پسر او درک، رابرت و دانیل با ثروتی که پدرشان به آن‌ها داده بود شرکت سرمایه گذاری برادران زیف را در منهتن و گرینویچ، کانکتیکات تاسیس کردند. این شرکت در سال 2007 با ثروت 5/15 میلیارد دلار در فهرست 400 شرکت برتر فوربز قرار گرفت. در حال حاضر ثروت این خانواده در بخش‌های مختلفی از جمله صندوق‌های پوشش سرمایه،‌ املاک و مستغلات، دارایی‌های مختلف و کالاهای مصرفی تقسیم شده است.
شرکت زیف دیویس یک شرکت انتشاراتی و اینترنتی است که در بیشتر تاریخچه عمر خود به انتشار مجلات سرگرمی،‌ عموما در زمینه اتومبیل،‌ عکاسی و الکترونیک، پرداخته است. با این حال این شرکت از اوایل دهه 1980 شروع به انتشار مجلات مربوط به کامپیوتر و تکنولوژی کرد و همچنین تعداد رو به رشد سایت‌های اینترنتی آن زیف دیویس را تبدیل به یک شرکت اطلاعات اینترنت کرد.
درک زیف، بزرگ‌ترین برادر خانواده،‌ در سال 1965 در آمریکا به دنیا آمده است. او از دانشگاه کلمبیا مدرک کارشناسی خود را دریافت کرده و سپس به دانشگاه ‌هاروارد رفته و از این دانشگاه با مدرک MBA فارغ‌التحصیل شد. درک زیف ازدواج کرده و دو فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن نیویورک است.
رابرت زیف در سال 1967 در آمریکا متولد شد. او مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه ‌هاروارد گرفت و سپس به دانشگاه کورنل رفت و از این دانشگاه با مدرک دکترا فارغ‌التحصیل شد. رابرت زیف ازدواج کرده و دو فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن نیویورک است.
دانیل زیف، کوچک‌ترین پسر ویلیام زیف پسر،‌ در سال 1972 در آمریکا متولد شد. وی در دانشگاه کلمبیا تحصیل کرده است. او مجرد است و در حال حاضر در نیویورک زندگی مي‌کند.
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۳ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۵:۴۷:۲۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد