بردلی وین هیوز، میلیاردری با بزرگ‌ترین شرکت انبار امانات آمریکا

بردلی وین هیوز، میلیاردری با بزرگ‌ترین شرکت انبار امانات آمریکا
بردلی وین هیوز موسس و رييس شرکت پابلیک استورج (انبار عمومی)‌‌، بزرگ‌ترین شرکت انبار امانات آمریکا است که با ثروت 9/3 میلیارد دلار از سوی مجله فوربز در سال 2010 در جایگاه دویست و سی و دوم ثروتمندان جهان قرار گرفت.
بردلی وین هیوز موسس و رييس شرکت پابلیک استورج (انبار عمومی)‌‌، بزرگ‌ترین شرکت انبار امانات آمریکا است که با ثروت 9/3 میلیارد دلار از سوی مجله فوربز در سال 2010 در جایگاه دویست و سی و دوم ثروتمندان جهان قرار گرفت.
بردلی وین هیوز در 28 سپتامبر سال 1933 در گوته‌بو در اوکلاهاما متولد شد. پدر وین یک کارگر کارخانه بود. وی در روستای سن گابریل در جنوب کالیفرنیا بزرگ شد. او از طریق پدرش با دنیای مسابقات اسب دوانی آشنا شد. وین هیوز برای تحصیل به دانشگاه کالیفرنیای جنوبی رفت و از این دانشگاه با مدرک کارشناسی فارغ التحصیل شد. بردلی وین هیوز در تمام طول زندگی خود همواره با نام میانی خود شناخته مي‌شد. هیوز پس از اتمام کالج به سان مارینو در کالیفرنیا نقل مکان کرد. او با دو نفر از همسایگانش اصطبلی خریدند و شروع به نگهداری اسب کردند، اما هیوز در سال 1972 مسیر کاری خود را تغییر داد و شرکت پابلیک استورج را تاسیس کرد. در واقع توجه هیوز یک روز که در یکی از جاده‌های تگزاس در حال رانندگی بود، به یک انبار امانات (self storage) جلب شد و ایده تاسیس پابلیک استورج به ذهنش رسید. در واقع این انبارها که با نام انبار یا مخزن کوچک نیز شناخته مي‌شوند،‌ مکان‌هایی هستند که فضای آن به افراد یا شرکت‌های کوچک اجاره داده مي‌شود تا اقلام و وسایل خود را که اغلب لوازم خانه یا موجودی اضافی یا بایگانی‌ها هستند، در آن انبار کنند. فضاهای اجاره داده شده که با نام «واحد»، «اتاق» یا «کمد» شناخته مي‌شوند، دارای امنیت هستند؛ چون تنها کسی که آن را اجاره کرده کلید آن را نیز دارد و بر خلاف انبارهای بزرگ و حرفه ای‌‌، مالک انبار به محتویات داخل فضا دسترسی ندارد. البته کالاهایی که در این انبارها گذاشته مي‌شوند یا اصلا بیمه نمي‌شوند یا در حد پایینی بیمه مي‌شوند.
تعداد تاسیسات شرکت پابلیک استورج امروزه به بیش از 2100 عدد در ایالات متحده و اروپا مي‌رسد که مجموع مساحت آنها بیش از 135 میلیون فوت مربع است. این شرکت مالک بیش از 46 درصد سهام بنگاه PS بیزینس پارکز است. این شرکت فضاهای انبار صنعتی و تجاری را اجاره مي‌دهد. در واقع پابلیک استورج با خرید سهام این شرکت توانست 21میلیون فوت مربع فضای تجاری و صنعتی را نیز به خدمات خود اضافه کند. بخشی از انبارهای پابلیک استورج که در نواحی پر تراکم جمعیتی واقع شده‌اند، در حدود 97 درصد فروش شرکت را تولید مي‌کنند. شرکت پابلیک استورج همچنین در سال 2006 شرکت سهامي‌عام مراکز انبار شورگرید را که از سال 1994 سهام آن به طور عمومي‌به فروش مي‌رسید، به قیمت 5/5 میلیارد دلار خرید.
درآمد شرکت پابلیک استورج در سال 2009 در حدود 628/1 میلیارد دلار و سود خالص آن در حدود 835 میلیون دلار برآورد شده است. در حال حاضر بیش از 4900 نفر برای این شرکت مشغول به کار هستند. دفتر مرکزی پابلیک استورج در گلندال در کالیفرنیا واقع شده است. شرکت پابلیک استورج در حال حاضر در فهرست 500 S&P، فهرست سالانه 2000 شرکت سهامي‌عام جهان مجله فوربز و فهرست 500 شرکت برتر جهان فورچون از لحاظ درآمد قرار دارد. به علاوه سهام این شرکت در بازار سهام نیویورک خرید و فروش مي‌شود.
بردلی وین هیوز در سال 2002 از پست مدیریت اجرایی شرکت خود بازنشسته شد؛ اما همچنان در مقام ریاست شرکت باقی ماند. پسر و دختر او در حال حاضر در هیات‌مدیره شرکت حضور دارند.
هیوز در امور خیریه نیز فعالیت دارد. او مرکز سرطان پارکر هیوز را در مینسوتا تاسیس و تامین بودجه کرده است. این مرکز کار تحقیقات برای ایجاد داروها یا درمان‌هایی برای کودکانی را که به سرطان دچار شده‌اند، انجام مي‌دهد.
بردلی وین هیوز همچنین در امور سیاسی فعال است. او در سال 2010 مبلغ 3/2 میلیارد دلار به سازمان آمریکن کراس‌رود، سازمانی که اعضای حزب جمهوری‌خواه آمریکا را انتخاب مي‌کند، کمک مالی کرد.
بردلی هیوز که به سوارکاری و مسابقات اسبدوانی علاقه زیادی دارد،‌ از سال 1972 مالک چندین اسب اصیل مسابقه‌ای است که تاکنون چندین جایزه را از آن خود کرده‌اند.
بردلی وین هیوز از همسر خود جدا شده است. وی سه فرزند دارد و در حال حاضر ساکن لکسینگتون در کنتاکی است.
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۴ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱:۲۱:۴۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد