پل میل‌استاین، میلیاردری خودساخته در صنعت املاک و مستغلات و مهاجرت

پل میل‌استاین، میلیاردری خودساخته در صنعت املاک و مستغلات و مهاجرت
پل میل‌استاین میلیاردری خودساخته در صنعت املاک و مستغلات و مهاجرت بود که در آغاز سال 2010 از سوی مجله فوربز با ثروت 8/3 میلیارد دلار در رتبه دویست و سی و هفتم ثروتمندان جهان قرار گرفت.
پل میل‌استاین میلیاردری خودساخته در صنعت املاک و مستغلات و مهاجرت بود که در آغاز سال 2010 از سوی مجله فوربز با ثروت 8/3 میلیارد دلار در رتبه دویست و سی و هفتم ثروتمندان جهان قرار گرفت.
پل میل استاین در 9 آگوست سال 2010 در هشتاد و هفت سالگی از دنیا رفت. پل در 12 ماه مه سال 1922 در نیویورک سیتی متولد شد. او به دبیرستان دو ویت کلینتون رفت و پس از اتمام دبیرستان به مدرسه معماری دانشگاه نیویورک رفت، اما بعدها تحصیل در این دانشگاه را رها کرد.  موریس میل استاین پایه‌گذار کسب و کار خانوادگی میل استون‌‌ها بود. او از روسیه به ایالات متحده مهاجرت کرده بود و شرکت سیرکل فلور‌، یک شرکت تولید کفپوش‌‌های چوبی را در سال 1919 تاسیس کرده بود.
این شرکت توانست رشد خوبی داشته باشد و پس از جنگ جهانی دوم به صنعت کاشی، سقف‌‌های آکوستیک و دیوارهای خشک نیز وارد شد. موریس میل استاین در سال 1972 از دنیا رفت. پسر موریس، پل میل استاین،‌ پس از پدرش اداره کسب‌وکار خانوادگی را به دست گرفت و سیرکل فلور را تبدیل به شرکت غالب در بازار نیویورک کرد. این شرکت در بسیاری از نقاط مدرن و شناخته شده نیویورک، مثل مرکز راکفلر، محوطه سازمان ملل،‌ فرودگاه‌‌های لا گاردیا و کندی،‌ مرکز لینکلن،‌ مرکز تجارت جهانی و باغ مربعی مادیسون جدید کار نصب کف‌پوش (و بعدها دیوار و سقف) را انجام مي‌داد. برادران میل استاین شرکت سیرکل فلور را در سال 1968 فروختند تا امپراتوری املاک و مستغلات نیویورک را بر پا کنند. برادر پل میل استاین در سال 2001 از دنیا رفت. پل میل استاین اولین پروژه توسعه املاک و مستغلات خانواده را در دهه 1950 و با شراکت با برادرش سی‌مور آغاز کرد. شرکت دارایی‌‌های میل استاین و شرکت‌‌های وابسته طی 6 دهه گذشته تبدیل به یکی از شرکت‌‌های توسعه دهنده دارایی‌‌ها واملاک تجاری و مسکونی نیویورک سیتی شده‌اند. خانواده میل استاین به واسطه شرکت‌‌های تحت کنترل خانواده املاک متعددی را ساخته یا خریده‌اند که شامل بیش از 50 هزار آپارتمان،‌ هشت هزار اتاق هتل و یک میلیون و نهصد هزار متر مربع فضای اداری مي‌شود. شرکت‌‌های این خانواده،‌ شرکت املاک و مستغلات برادران میل استاین و شرکت مدیریت میل فورد‌، به کار مدیريت فضای تجاری و مسکونی مي‌پردازند.
پل میل استاین به همراه پسرانش،‌ هووارد و ادوارد،‌ در پروژه‌‌های بزرگ ساختمان سازی که باعث سرعت گرفتن رشد،‌ توسعه و رقابتی شدن شرکت مي‌شد سرمایه‌گذاری کردند. میل‌استاین در سال 1986 بانک پس‌انداز مهاجرت، قدیمي‌ترین بانک پس‌انداز نیویورک‌ را به قیمت 90 میلیون دلار خرید. میل استاین از طریق بنگاه خود این بانک را تبدیل به بزرگترین بانک خصوصی کشور کرد. خانواده میل استاین در سال 1989 بنگاه  معاملات املاک مسکونی داگلاس الیمن- گیبون و ایوز را خرید. شرکت داگلاس الیمن در زمان این خرید مالک 10درصد معاملات نیویورک سیتی بود و بیش از 15 هزار آپارتمان را مدیریت مي‌کرد.
هووارد میل استاین بیش از 10 سال ريیس این شرکت بود و این برند را تبدیل به یک برند شناخته شده و قدرتمند در بخش معاملات و مدیریت املاک و مستغلات مسکونی در نیویورک سیتی با در دست داشتن 40 درصد بازار معاملات املاک و مدیریت بیش از 50 هزار آپارتمان کرد.خانواده میل‌استاین همچنین در سال 2004 بانک خصوصی خانوادگی خود را برای ارائه خدمات مالی در سطح جهانی تاسیس کرد.
خانواده میل استاین همواره در امور خیریه فعالیت داشته‌اند و کمک‌‌های شایانی به بسیاری از موسسات نیویورک شامل ساختمان بیمارستان میل استاین در مرکز درمانی پرسبیترین نیویورک،‌ سالن اوشن لایف میل استاین،‌ سالن پستانداران عظیم الجثه در موزه تاریخ طبیعی آمریکا، استخر و تراس پل میل استاین در مرکز لینکلن و بخش میل استاین از بخش تاریخ ایالات متحده،‌ تاریخ محلی و شجره نامه‌‌ها در کتابخانه عمومي ‌نیویورک‌،‌ کرده‌اند. پل میل استاین ازدواج کرده بود و چهار فرزند داشت. وی در زمان مرگ خود ساکن نیویورک بود. 
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۴ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۴:۱:۴۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد