ریچارد کیندر، میلیاردری آمریکایی

ریچارد کیندر، میلیاردری آمریکایی
ریچارد کیندر ريیس سابق شرکت انرون میلیاردری آمریکایی است که با ثروت 6/3 میلیارد دلار در سال 2010 از سوی مجله فوربز به عنوان دویست و چهل و نهمین ثروتمند جهان معرفی شد.
ریچارد کیندر ريیس سابق شرکت انرون میلیاردری آمریکایی است که با ثروت 6/3 میلیارد دلار در سال 2010 از سوی مجله فوربز به عنوان دویست و چهل و نهمین ثروتمند جهان معرفی شد.
ریچارد دان کیندر در سال 1945 در میسوری متولد شد. در دانشگاه میسوری تحصیل کرده و در سال 1966 از این دانشگاه با مدرک کارشناسی فارغ التحصیل شد. او همچنین تحصیلات خود را در این دانشگاه ادامه داد و در سال 1968 با مدرک دکترای حقوق فارغ‌التحصیل شد. کیندر همچنین از سال 1968 تا 72 کاپیتان ارتش آمریکا در ویتنام بود.
کیندر در سال 1985 شرکت انرون را خریده و در سال 1988 نایب ريیس این شرکت شد. او از سال 1990 تا سال 1996 رييس و مدیرعامل شرکت انرون بود. اما به دلیل برخی اختلافات شخصی مقام ریاست شرکت انرون را در سال 1996 ترک کرد.
شرکت انرون یک شرکت آمریکایی در زمینه انرژی در هوستون تگزاس بود که در سال 2001 ورشکسته شد و به فعالیت خود خاتمه داد. این شرکت تا قبل از انحلال بیش از 22 هزار کارمند داشت و یکی از شرکت‌های پیشتاز در زمینه الکتریسیته، گاز طبیعی، ارتباطات و لوله بود و گفته مي‌شد درآمد این شرکت در سال 2000 در حدود 101 میلیارد دلار بوده است.
کیندر به همراه دوست دوران کالج خود، بیل مورگان، بنگاه شرکای انرژی کیندر مورگان را تاسیس کردند. در واقع کیندر و مورگان دارایی‌های خط لوله مایع انرون را خریدند و به این شکل بنگاه شرکای کیندرمورگان شروع به کار کرد. کیندر بعدا لوله‌های بیشتری از اکسون موبیل و شل و همچنین ترمینال‌هایی از کانوکو فیلیپس را به کسب و کار خود افزود. در حال حاضر و پس از انحلال شرکت انرون کارمندان این شرکت برای شرکت کیندر مورگان کار مي‌کنند.
ديگر شركاي اين شركت فائز ساروفیم و چند بانک سرمایه‌گذار شامل گلدمن ساکس هستند كه 22ميليارد دلار سرمايه را در آن به كار گرفته‌اند.
بنگاه شرکای انرژی کیندر مورگان یک شرکت بزرگ خط لوله و انرژی است. شرکت کیندر مورگان در زمینه نفت خام، گاز طبیعی، لوله‌های دی اکسید کربن فعالیت مي‌کند و انبارهای مرتبط به این صنایع و کارخانه‌های نیرو در ایالات متحده و کانادا را اداره مي‌کند. دفتر مرکزی این شرکت در هوستون واقع شده است. در حال حاضر ریچارد کیندر کنترل 37 هزار مایل خط لوله و 165 ترمینال را در دست دارد. وی همچنین مالک 31 درصد سهام این شرکت است.
ریچارد کیندر ازدواج کرده و یک فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن هوستون در تگزاس است.
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۸ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱:۵۳:۳۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد