فرانک لووی، ريیس یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌اي جهان در استرالیا

فرانک لووی، ريیس یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌اي جهان در استرالیا
فرانک لووی ريیس اجرایی و یکی از موسسان یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌اي جهان به نام وست فیلد است که با ثروت 6/3 میلیارد دلار در سال 2010 در جایگاه دویست و چهل و نهم ثروتمندان جهان قرار گرفت.
فرانک لووی ريیس اجرایی و یکی از موسسان یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌اي جهان به نام وست فیلد است که با ثروت 6/3 میلیارد دلار در سال 2010 در جایگاه دویست و چهل و نهم ثروتمندان جهان قرار گرفت.
‌اين فروشگاه زنجیره‌اي بیش از 119 فروشگاه در استرالیا، نیوزیلند،‌ ايالات متحده و بریتانیا را اداره می‌کند. فرانک لووی در 22 اکتبر سال 1930 در فیلاکوو در چک‌اسلواکی متولد شد و طی جنگ جهانی دوم در مجارستان بزرگ شد. او مدتی هم در فرانسه بود و پس از آن به فلسطین رفت. لووی در سال 1952 به خانواده‌اش که اروپا را به مقصد استرالیا ترک کرده بودند، پیوست. وی در آن جا کسب و کار تحویل کالاهای کوچک را راه‌اندازی کرد. فرانک لووی در سال 1953 با یک مهاجر مجارستانی آشنا به نام جان ساوندرز آشنا شد. ‌اين دو به زودی تبدیل به شرکای تجاری شده و در نهایت شرکت وست فیلد را در سال 1960 تاسیس کردند. ساوندرز در سال 1987 گروه وست فیلد را ترک کرد. گروه وست‌فیلد یک فروشگاه زنجیره‌اي بزرگ استرالیایی و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در بازار سهام استرالیا است. مجموع دارایی‌های‌اين شرکت به بیش از 61 میلیارد دلار می‌رسد که ‌اين گروه را تبدیل به بزرگ‌ترین شرکت خرده فروشی و فروشگاه‌های زنجیره‌اي جهان براساس دارایی‌ها کرده است. گروه وست فیلد در سال 2009 یک فروشگاه 4/2 میلیارد دلاری را در مرکز لندن تاسیس کرد. یکی از دلایل موفقیت گروه وست فیلد یکپارچه شدن در طول زنجیره تامین آن است به ‌اين معنا که تمام جنبه‌های توسعه مراکز خرید از طراحی تا ساخت آنها را از طریق اجاره، مدیریت و بازاریابی مدیریت می‌کند.‌ اين گروه از طریق مدیریت متمرکز در سطح عملیاتی و یک برنامه استراتژیک توسعه (که به شکل مستمر کیفیت پرتفولیو شرکت را برای‌ ايجاد رشد در درآمد و سرمایه سرمایه‌گذاران بهبود می‌دهد)، خلق ارزش می‌کند. سود شرکت وست فیلد در سال 2009 در حدود 450 میلیون دلار برآورد شده بود و بیش از 4970 نفر در سال 2007 برای ‌اين شرکت کار می‌کردند، البته سود ‌اين شرکت به واسطه رکود اقتصادی 2008 کاهش یافته است. فرانک لووی همچنین در امور خیریه فعال است.
او در سال 2004 موسسه لووی را برای امور سیاست بین‌الملل تاسیس کرد. او همچنین در سال‌های اخیر در فدراسیون فوتبال استرالیا مشارکت داشته که به میزان زیادی باعث پیشرفت تیم فوتبال استرالیا شده است. فرانک لووی در حال حاضر ريیس فدراسیون فوتبال استرالیا است. او سهام خود در تیم سیدنی را به منظور جلوگیری از تعارض و مشکلات در ‌اين تیم فروخت. لووی در سال 2008 به عنوان یکی از اعضای هیات فیفا معرفی شد. لووی یکی از اعضای هیات مدیره بانک رزرو استرالیا بوده و نشان افتخار همنشینی استرالیا را از آن خود کرده است. فرانک لووی ازدواج کرده و سه فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن شهر سیدنی در استرالیا است. هم اکنون سه پسر او، دیوید، پیتر و استیون در کسب و کار فرانک مشغول به کار هستند.
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۸ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۲:۶:۵۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد