بروس كاونر، مدير مالي ميلياردري كه موسيقيدان هم هست

بروس كاونر، مدير مالي ميلياردري كه موسيقيدان هم هست
بروس كاونر، موسس و رييس شركت كاكستون اسوشييتز، يكي از ده صندوق سرمايه‌گذاري مشترك بزرگ در جهان است كه با ثروت 5/3 ميليارد دلار در سال 2010 از سوي مجله فوربز به عنوان دويست و پنجاه و هشتمين ثروتمند جهان معرفي شد.
بروس كاونر، موسس و رييس شركت كاكستون اسوشييتز، يكي از ده صندوق سرمايه‌گذاري مشترك بزرگ در جهان است كه با ثروت 5/3 ميليارد دلار در سال 2010 از سوي مجله فوربز به عنوان دويست و پنجاه و هشتمين ثروتمند جهان معرفي شد.
بروس استنلي كاونر در سال 1945 در بروكلين در نيويورك آمريكا متولد شد. خانواده كاونر در اوايل قرن بيستم از آزار و تبعيض‌ها به خاطر اعتقادات مذهبي شان از روسيه تزاري به بروكلين در آمريكا گريختند.
بروس كاونر در روستاي سان فرناندو بزرگ شد. در واقع آنها در سال 1953 به اين روستا نقل مكان كرده بودند. بروس در آن زمان شاگرد موفقي در دبيرستان بود. كاونر در سال 1962 به دانشگاه ‌هاروارد وارد شد.
مادر بروس در ميانه تحصيلات او خودكشي كرد كه اين امر آسيب روحي زيادي به بروس وارد كرد.
كاونر در زمان جنگ ويتنام از آنجايي كه هنوز دانشجو بود توانست در‌ هاروارد مانده و در رشته اقتصاد سياسي در مدرسه جان اف. كندي و با بورسيه تحصيلي ادوارد بانفيلد به تحصيل خود ادامه دهد.
بروس كاونر تحصيلات خود را در‌ هاروارد در مقطع دكترا هم ادامه داد، اما در نهايت تحصيلات خود را در سال 1970 رها كرد. او طي چند سال بعد از اين قضيه درگير برخي فعاليت‌هاي انتخاباتي شد.
كاونر در كمپين‌هاي سياسي فعال بود،‌ نواختن ‌هارپسيكورد را مي‌آموخت، نويسندگي مي‌كرد و به عنوان يك راننده تاكسي كار مي‌كرد. اولين تجارت كاونر در سال 1977 با دريافت وامي‌3000 دلاري از كارت اعتباري‌اش براي خريد قراردادهاي آتي دانه‌هاي سويا اتفاق افتاد.
بروس پيش‌بيني مي‌كرد كه اين قرارداد او تا 40 هزار دلار افزايش پيدا خواهد كرد، اما اين مبلغ تا قبل از فروش آنها به 23 هزار دلار كاهش يافت. كاونر بعدها گفت كه اين تجارت به او اهميت مديريت ريسك را آموخت.
كاونر در سال 1977 به استخدام شركت كوموديتيز در آمد. او در اين شركت توانست بسيار موفق عمل كرده و ميليون‌ها دلار را براي اين شركت درآمد ايجاد كند. اين موفقيت او منجر به تصميم كاونر براي استقلال شد.
بروس كاونر در سال 1983 صندوق سرمايه‌گذاري مشترك كاكستون اسوشييتز را تاسيس كرد.
شركت كاكستون در سال 1992 صندوق خود را به روي سرمايه‌گذاران جديد بست. در حال حاضر وجوه تحت مديريت اين صندوق به حدود 9 ميليارد دلار مي‌رسد. بيش از 270 نفر در سال 2010 براي اين شركت كه دفتر مركزي آن در شهر نيويورك واقع شده،‌ مشغول به كار بودند.
نرخ سود اين شركت در سال گذشته 15/6 درصد و در سال 2008 در حدود 13 درصد بود.
بروس كاونر ازدواج كرده و سه فرزند دارد. وي در حال حاضر ساكن نيويورك است. كاونر كه به موسيقي علاقه زيادي دارد كلكسيوني از 140 ورق‌ نت دست‌نويس از باخ، بتهوون و برامس را به مدرسه جوليارد كه در آن به فراگيري موسيقي پرداخته بود، بخشيده است. وي كه فردي خير است به طور خاص به اپراي متروپوليتن در مركز لينكلن كمك مي‌كند.
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۲۳:۱۶ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد