دنیس ا برین کارآفرینی ایرلندی در صنعت تله‌کام

دنیس ا برین کارآفرینی ایرلندی در صنعت تله‌کام
دنیس ا برین کارآفرینی ایرلندی است که در سال 2010 با ثروت 5/3 میلیارد دلاري خود از سوی مجله فوربز در جایگاه دویست و پنجاهم ثروتمندان جهان قرار گرفت.
دنیس ا برین کارآفرینی ایرلندی است که در سال 2010 با ثروت 5/3 میلیارد دلاري خود از سوی مجله فوربز در جایگاه دویست و پنجاهم ثروتمندان جهان قرار گرفت.
وی ثروت خود را از صنعت تله‌کام به دست آورده است. دنیس ابرین در 19 آوریل سال 1958 در کانتری کورک متولد شد. او به کالج دوبلین رفت و از این دانشگاه با مدرک کارشناسی فارغ‌التحصیل شد. وی سپس برای ادامه تحصیل به دانشگاه بوستون رفته و در سال 1982 از این دانشگاه با مدرک MBA و با گرایش مدیریت مالی فارغ‌التحصیل شد. دنیس ابرین در سال 1995 کنسرسیوم اسات دیجیفون را راه‌اندازی کرد و رييس آن شد. این شرکت در مناقصه حق امتیاز دومین شرکت ایرلندی تلفن همراه GSM شرکت کرد و توانست از 5 شرکت دیگر که برخی از آنها اپراتورهای بین‌المللی بزرگی بودند پیشی بگیرد. 40 درصد سهام کنسرسیوم اسات دیجیفون در اختیار ابرین، 40 درصد دیگر در اختیار شرکت تله‌نور، اپراتور تله‌کام ایالتی نروژ و باقی سهام در اختیار IIU، یک شرکت سرمایه‌گذاری که مالک آن درموت دسموند بود قرار گرفت. سهام گروه اسات تله کام برای اولین بار در سال 1997 به عرضه عمومي‌رسید و در بازار‌های سهام ایرلند، لندن و ناسداک عرضه شد. در سال 1999 بین ابرین و تله‌نور مشکلاتی بر سر شیوه عملیات اسات دیجیفون به وجود آمد. تله‌نور سعی کرد ابرین را از مقام ریاست اسات دیجیفون کنار گذاشته و همچنین نام اسات را از نام شرکت حذف کند. شرکت اسات نیز برای تلافی تله‌نور را تهدید به پیگیری قانونی کرد و حتی پیشنهاد خرید این شرکت نروژی را مطرح کرد. در نهایت تله‌نور در نوامبر سال 1999 پیشنهاد خرید کل سهم دارایی گروه اسات تله‌ کام را مطرح کرد که این پیشنهاد از سوی هیات مدیره اسات رد شد چون آن را پیشنهادی خصمانه مي‌دانست. در سال 2000 شرکت مخابرات دور برد بریتیش (امروزه با نام گروه BT شهرت دارد) یک پیشنهاد دوستانه برای خرید شرکت اسات را ارائه کرد و از آن زمان اسات تبدیل به شرکت کاملا زیرمجموعه BT شده و از فهرست بازارهای سهام حذف شد.دنیس ابرین پس از این ماجرا شروع به رقابت برای حق امتیاز تلفن‌های همراه در حوزه کارائیب کرد. او این کار را از طریق شرکت خود به نام دیجیسل انجام داد. شرکت دیجیسل در حال حاضر بیش از شش میلیون مشترک تلفن همراه در کارائیب و آمریکای مرکزی دارد. دنیس ابرین در حال حاضر فعالیت‌های شرکت خود را در جزایر کارائیب، هندوراس،‌ هایتی، فیجی، تونگا و گینه نو ادامه مي‌دهد. او توانسته شرکت خود را با کاهش قیمت‌ها و همچنین کمک به جنبش‌های خیریه محلی به شهرت زیادی برساند. دنیس ابرین در کسب و کارهای دیگری همچون ایستگاه‌های رادیو، سایت‌های استخدام آنلاین در چین و اقامتگاه‌های پرتغالی و غیره نیز فعالیت دارد. او گروه کامیونیکورپ را در سال 1989 و در زمینه اداره ایستگاه‌های رادیویی تاسیس کرد. این شرکت در حال حاضر بیش از 42 ایستگاه رادیویی در 8 کشور جهان را اداره مي‌کند. کالج دانشگاه دوبلین به دنیس ابرین مدرک افتخاری دکترا اهدا کرده است. دنیس ابرین ازدواج کرده و چهار فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن دوبلین است.
الهام جوادي
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۹:۴۶:۵۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد