جیمز پکر، امپراتوری رسانه‌اي استرالیا

جیمز پکر، امپراتوری رسانه‌اي استرالیا
جیمز پکر پسر مرد افسانه‌اي در دنیای رسانه، کری پکر، است‌. وی ثروت و کسب و کار خانوادگی، مجموعه شرکت‌های رسانه کانسالیدیتدپرس را به ارث برده است.
جیمز پکر پسر مرد افسانه‌اي در دنیای رسانه، کری پکر، است‌. وی ثروت و کسب و کار خانوادگی، مجموعه شرکت‌های رسانه کانسالیدیتدپرس را به ارث برده است.
‌اين شرکت کنترل شرکت‌های کراون و مجموعه شرکت‌های متحد رسانه و چندین شرکت دیگر را بدست دارد. جیمز پکر در سال 2010 با ثروت 5/3 میلیارد دلار در جایگاه دویست و پنجاه و هشتم ثروتمندان جهان قرار گرفت.
جیمز داگلاس پکر در 8 سپتامبر سال 1967 در شهر سیدنی در استرالیا متولد شد. پدر او کری پکر و پدربزرگش فرانک پکر هر دو افرادي بزرگ در دنیای رسانه بودند. فرانک پکر برای اولین بار به عنوان یک خبرنگار در نیو ساوث ویلز به دنیای رسانه وارد شد. او سپس ویراستار ساندی تایمز شد. فرانک‌پکر همچنین یکی از افرادی بود که چاپ نشریه‌های اسمیتز ویکلی و دیلی گاردین که توسط روزنامه اسمیت چاپ مي‌شدند را شروع کرد. پکر در سال 1923 خبرنگار روزنامه پدرش، دیلی گاردین و چهار سال بعد یکی از مدیران‌اين شرکت شد. پکر در سال 1933 نشریه هفتگی زنان استرالیا را شروع کرد و سپس نشریه دیلی تلگراف را تبدیل به یکی از روزنامه‌های مطرح و پیشتاز در استرالیا کرد. فرانک سهام رسانه پدرش را پس از مرگ او در سال 1934 به ارث برد و در سال 1936 نیز به همراه ‌اي جی تئودور، یک سیاستمدار استرالیایی، شرکت کانسالیدیتدپرس استرالیا (ACP) را تاسیس کردند. فرانک از سال 1936 تا 1974 ريیس ‌اين شرکت بود. زمانی که تلویزیون برای اولین بار در سال 1956 به استرالیا رفت پکر نیز در کنار ناشران روزنامه بزرگ دیگر در استرالیا تبدیل به یک مالک بزرگ شبکه‌های تلویزیونی شد. پکر روزنامه دیلی تلگراف را به رابرت مورداک فروخت که البته بعدها از‌اين تصمیم اظهار تاسف کرد. فرانک پکر در سال 1974 از دنیا رفت و امپراتوری خود را برای پسرش کری پکر به ارث گذاشت. کری پکر نیز‌اين امپراتوری را گسترش داد.
جیمز پکر در دبیرستان کرنبروک در بل وو هیل، سیدنی تحصیل کرد. کری پس از آن که پسرش، جیمز، مدرک دیپلم خود را دریافت کرد، تصمیم گرفت پسرش را برای دنیای کسب‌وکار آماده کند. وی به همین دلیل جیمز را به عنوان کارآموز به مزرعه بزرگی که در نیوکاستل در بارکلی تیبل لند داشت فرستاد. کری پکر مخالف رفتن جیمز به دانشگاه بود چون فکر مي‌کرد در دانشگاه کار یاد نخواهد گرفت. جیمز بعدها به شرکت پدر پیوست و پس از مرگ کری پکر ريیس و مدیر آن شد. کری پکر در سال 2005 از دنیا رفت و امپراتوری رسانه 5 میلیارد دلاری خود را برای جیمز به ارث گذاشت. جیمز پکر همچنین یکی از مدیران شرکت مخابرات دوربرد استرالیا به نام وان تل بود که گفته مي‌شود در سال 2001 منحل شد. جیمز پکر ازدواج کرده و دو فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن سیدنی در استرالیا است.
الهام جوادي

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۵۸:۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد