چن فاشو، ميلياردري با تمرکز بر طلا و فلزات پایه

چن فاشو، ميلياردري با تمرکز بر طلا و فلزات پایه
چن فاشو، موسس گروه نیو هوادو است که در سال 2010 از سوی مجله فوربز با ثروت 4/3 میلیارد دلار به عنوان دویست و هفتاد و هفتمین ثروتمند جهان معرفی شد.‌
چن فاشو، موسس گروه نیو هوادو است که در سال 2010 از سوی مجله فوربز با ثروت 4/3 میلیارد دلار به عنوان دویست و هفتاد و هفتمین ثروتمند جهان معرفی شد.‌ اين گروه صنعتی در زمینه املاک و دارایی‌ها، خرده فروشی و فروشگاه‌های زنجیره‌اي، معدن و ماشین‌آلات فعالیت می‌کند. چن فاشو همچنین در زمینه سرمایه‌گذاری فعال است.
چن فاشو در سال 1961 در فوجیان در چین به دنیا آمد. از زندگی چن‌فاشو اطلاعات اندکی در دست است. او که گفته می‌شود زمانی تنها یک خواربار فروش بوده ثروت خود را از طریق تبادلات سهام به دست آورده است. چن فاشو بخش بزرگی از ثروت خود را از شرکت معدن زیژین‌، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های غیردولتی چین با تمرکز بر طلا و فلزات پایه به دست آورده است.‌ اين شرکت در بازار سهام هنگ‌کنگ نیز حضور دارد.
چن فاشو در حال حاضر ريیس و مدیرعامل گروه نیو هوادو است. دفتر مرکزی ‌اين شرکت در فوجیان در چین واقع شده است. چن فاشو در ژوئن سال 2008 مدیریت امور روزانه شرکت نیو هوادو را به مدیر سابق شرکت شاندا‌اينترکتیو تانگ سپرده است. وی سهام خود در شرکت زیژین را کاهش داده و بخشی از سهام شرکت تولید نوشیدنی‌های تسینگ تائو را خریده است. فاشو با فروش 50 درصد سهام خود در زیژین توانسته ثروت خود را از 48 میلیون یوآن به 20 میلیارد یوآن افزایش دهد. چن فاشو همچنین در سال 2010 مبلغ
25 میلیون دلار را در 4 شرکت تکنولوژی اطلاعات سرمایه‌گذاری کرده است. به‌علاوه وی بخش زیادی از سهام شرکت یونان بای‌یائو را در اختیار دارد. چن فاشو یک صندوق خیریه عظیم را تاسیس کرده که گفته می‌شود برای جلب توجه عموم برای اجتناب از مالیات بوده است. او 45 درصد از دارایی شخصی خود را به‌ اين بنیاد خیریه که می‌تواند بزرگ‌ترین بنیاد خیریه کشور باشد، اهدا کرده است. روزنامه‌ها اعتقاد دارند که فاشو به دلیل ‌اينکه به خاطر کلاهبرداری مالیاتی در یک معامله مورد بازخواست بوده‌اين کار را انجام داده و کارهای خیریه او بیشتر برای نجات او از اتهام کلاهبرداری مالیاتی بوده است. اما خود چن‌فاشو ‌اين اتهام را تکذیب کرده و گفته که هرگز از سوی دولت اتهامی‌علیه او صادر نشده است. او می‌گوید که امید دارد بنیادی مانند بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس را بنا کند.
چن فاشو ازدواج کرده و دو فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن فوژو در چین است. 
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۷:۴۰:۳۰ قبل از ظهر
نظرات (1)

مرتضی  ۸ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۴۵:۱۳ قبل از ظهر

دوست دارم میتونستم از این کار به عنوان کادو استفاده میکردم حقوق گرفتم میام سراغت اگه تخفیف هم بدید فعلاً خداحافظ

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد