استفن راس میلیاردری در زمینه املاک و مستغلات

استفن راس میلیاردری در زمینه املاک و مستغلات
استفن راس میلیاردر آمریکایی دیگری در زمینه املاک و مستغلات است. مجله فوربز در سال 2010 استفن راس را با ثروت 4/3 میلیارد دلار در رده دویست و هفتاد و هفتم ثروتمندان جهان قرار داد.
استفن راس میلیاردر آمریکایی دیگری در زمینه املاک و مستغلات است. مجله فوربز در سال 2010 استفن راس را با ثروت 4/3 میلیارد دلار در رده دویست و هفتاد و هفتم ثروتمندان جهان قرار داد.
استفن راس موسس، رييس و مدیرعامل گروه شرکت‌های مرتبط (The Related Companies, L.P.) است. این بنگاه یک بنگاه املاک و مستغلات است که دفتر مرکزی آن در شهر نیویورک واقع شده است
استفن ام. راس در سال 1940 در‌هامترامک در ایالت میشیگان در آمریکا متولد شد. او از دبیرستان میامي‌بیچ سنیور فارغ‌التحصیل شد و سپس به دانشگاه فلوریدا رفت. راس بعدا به مدرسه کسب و کار دانشگاه میشیگان رفت و در سال 1962 در رشته حسابداری از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. او سپس به مدرسه حقوق دانشگاه وین استیت رفت و در سال 1965 با مدرک دکترای حقوق فارغ التحصیل شد. استفن راس همچنان تحصیلات خود را ادامه داد و در مدرسه حقوق دانشگاه نیویورک مشغول به تحصیل در رشته کارشناسی ارشد حقوق مالیات شد. او در سال 1966 نیز از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.
استفن راس کار خود را برای اولین بار به عنوان یک وکیل مالیات در شرکت کوپرز و لیبراند در دترویت شروع کرد. او که هیچ تجربه‌ای در کار نداشت همچون کودکی در این شرکت رشد کرد و کم کم به نایب رييس بخش زیر مجموعه املاک و مستغلات شرکت «لیرد» و همچنین نایب رييس دپارتمان مدیریت مالی سازمانی شرکت «براسترنز»،‌ که هر دو شرکت در نیویورک واقع شده‌اند، تبدیل شد.
استفن راس گروه شرکت‌های مسکن مرتبط را در سال 1972 تاسیس کرد. او در ابتدا تمرکز خود را بر ساخت و تامین مالی ساخت خانه برای افراد کم‌درآمد قرار داده بود. طی دهه 1980 چندین دفتر دیگر برای این شرکت در نیویورک سیتی، میامی، شیکاگو و کالیفرنیا بازگشایی شد و نام این شرکت نیز به شرکت‌های مرتبط تغییر یافت، چون دامنه خدماتی که شرکت فراهم مي‌کرد از حوزه مسکن فراتر رفته بود.
راس بعدها حوزه کاری شرکت خود را گسترش داده و به حوزه ساختمان‌های لوکس و پرریسک‌تر در نیویورک وارد شد. گروه شرکت‌های مرتبط در دهه 1990 سازماندهی مجدد شده و به سه بخش توسعه، مدیریت و خدمات مالی تقسیم شد.
گروه شرکت‌های مرتبط که کار آن مدیریت، توسعه و تامین مالی املاک و مستغلات است تاکنون بسیاری از پروژه‌های سودآور در شهر نیویورک و دیگر نقاط ایالات متحده را مدیریت کرده است.
استفن راس مالک 95 درصد تیم فوتبال میامي‌دلفینز است. او این تیم فوتبال را در سال 2009 به قیمت یک میلیارد دلار خرید. استفن راس همچنین مالک 95 درصد ورزشگاه سان لایف است.
استفن راس علاوه بر کسب و کار در امور خیریه هم فعالیت دارد. دانشگاه میشیگان مدرسه کسب و کار راس را پس از دریافت 100 میلیون مبلغ اهدایی از سوی استفن راس به احترامش به نام او نامگذاری کرده است. استفن راس در حال حاضر عضو هیات امنای چندین سازمان همچون ساختمان موزه ملی، بنیاد تحقیقات دیابت جوونایل و بنیاد جکی رابینسون است. وی به واسطه خدماتش در کسب و کار و امور جامعه جوایز زیادی را نیز از آن خود کرده است.
استفن راس ازدواج کرده و 4 فرزند دارد. او در حال حاضر ساکن نیویورک در آمریکا است. 
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۸:۱:۴۸ قبل از ظهر
نظرات (1)

علی  ۸ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۴:۳۹:۳۶ بعد از ظهر

مامان های پولدار بیان اینجا احتمالاً سفارشش باید 20 روز طول بکشه تا آماده شد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد