فریتس گلدشمدینگ، میلیاردری که برای افراد بیکار کار پیدا می‌کند

فریتس گلدشمدینگ، میلیاردری که برای افراد بیکار کار پیدا می‌کند
فریتس گلدشمدینگ میلیاردری هلندی است که با ثروت 2/3 میلیارد دلار در سال 2010 از سوی مجله فوربز به عنوان دویست و نود و هفتمین ثروتمند جهان معرفی شد.
فریتس گلدشمدینگ میلیاردری هلندی است که با ثروت 2/3 میلیارد دلار در سال 2010 از سوی مجله فوربز به عنوان دویست و نود و هفتمین ثروتمند جهان معرفی شد. وی موسس و ريیس سابق شرکت راندستاد،‌ یک آژانس استخدام موقت در هلند، است.
فریتس گلدشمدینگ در 2 آگوست سال 1933 در هلند متولد شد. او دارای مدرک دکترا از دانشگاه آمستردام است. گلدشمدینگ زمانی که در رشته اقتصاد در دانشگاه وریجه آمستردام تحصیل می‌کرد به‌اين نتیجه رسید که هلند مکان مناسبی برای تاسيس یک آژانس استخدام موقت است.‌اين گونه آژانس‌ها در آن زمان بسیار کمیاب بودند. فریتس گلدشمدینگ ‌اين موضوع را به عنوان پروژه دکترای خود انتخاب کرد و روی فرصت‌های‌اين بازار تحقیق کرد.
فریتس گلدشمدینگ در سال 1960 مجموعه شرکت‌های راندستاد را تاسیس کرد.‌اين شرکت برای اولین بار در سال 1990 وارد بازار سهام شد. شرکت راندستاد در سال 2008 با گروه آلمانی ودیور ادغام شد.
راندستاد در واقع یک آژانس استخدام سازمانی است که کارفرما را به افراد مناسبی که دنبال کار می‌گردند معرفی می‌کند. در تمام کشورهای توسعه یافته آژانس‌های استخدام با سهام عام یا خاص وجود دارند. دامنه فعالیت‌های شرکت راندستاد شامل تامین نیروی انسانی قانونی موقت و دائم، تامین نیروی انسانی حرفه‌اي، جست‌وجو و انتخاب نیروی انسانی و خدمات مشاوره در مورد نیروی انسانی می‌شود.
دفتر مرکزی شرکت راندستاد در آمستردام واقع شده است. ‌اين شرکت بیش از 1800 دفتر و شعبه در سرتاسر اروپا و آمریکای شمالی دارد. فریتس گلدشمدینگ مالک 44 درصد از‌اين شرکت 7 میلیارد دلاری است.‌اين شرکت خدمات خود را در زمینه نیروی انسانی در بیش از 50 کشور دنیا ارائه می‌کند. در حال حاضر سهام‌ اين شرکت در بازار سهام یورونکست آمستردام مبادله می‌شود. شرکت راندستاد همچنین اسپانسر تیم فرمول یک ویلیامز در مسابقات رانندگی است. ‌اين شرکت در حال حاضر با درآمد بیش از 24 میلیارد دلار دومین آژانس استخدام موقت و دائم و فراهم کننده خدمات نیروی انسانی بزرگ در جهان بعد از شرکت آدکو است. در حال حاضر بیش از 27600 نفر برای ‌اين شرکت مشغول به کار هستند. ‌اين شرکت در سال 2009 به طور متوسط روزانه برای 465600 نفر در سرتاسر جهان کار پیدا کرده است. شرکت راندستاد علاوه بر حضور چشمگیر در هلند مقام اول یا دوم را در کشورهایی مثل بلژیک، کانادا، آلمان، هند، لوکزامبورگ، اسپانیا، پرتغال و جنوب شرقی‌ايالات متحده در اختیار خود دارد.
گلدشمدینگ گرچه در حال حاضر بازنشسته شده، اما همچنان در مقام نایب ريیسی هیات مشاور شرکت باقی مانده است. فریتس گلدشمدینگ اعتقاد دارد که هدف شرکت راندستاد از آغاز‌ايجاد تجربه‌های یادگیری برای جوانان بوده است.‌اين شرکت به جوانان مهارت‌های جدید می‌آموزد و به آنها کمک می‌کند که تجربه‌های کاری با ارزشی را به دست آورده و تبدیل به نیروی کار کارآمد شوند.
فریتس گلدشمدینگ ازدواج کرده و سه فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن آمستردام ‌است.
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۸ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۲:۳۸:۵۷ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد