برادران میلیاردر هندی

برادران میلیاردر هندی
مالویندر و شیویندر سینگ دو برادر هندی میلیاردر هستند که با مجموع ثروت 2/3 میلیارد دلار در سال 2010 در رده دویست و نود و هفتم میلیاردرهای جهان قرار گرفتند.
مالویندر و شیویندر سینگ دو برادر هندی میلیاردر هستند که با مجموع ثروت 2/3 میلیارد دلار در سال 2010 در رده دویست و نود و هفتم میلیاردرهای جهان قرار گرفتند. این دو برادر در حال حاضر جزو فهرست بیست فرد ثروتمند هندی در جهان هستند.
شیویندر موهان سینگ و مالویندرموهان سینگ فرزندان دکتر پارویندر سینگ و نوه بهای موهان‌سینگ، بنیان‌گذار شرکت رانباکسی هستند. شرکت لابراتوارهای رانباکسی یک شرکت تولیدکننده داروهای ژنریک در هند است.
شرکت لابراتوارهای رانباکسی یک شرکت دارویی بزرگ در هند است.آغاز به کار این شرکت به سال 1937 و زمانی باز می‌گردد که رانبیر‌سینگ و گورباکس سینگ یک شرکت توزیع‌کننده برای شرکت ژاپنی شینوگی تاسیس کردند. نام این شرکت نیز از ترکیب اول اسم رانبیر (ران) و آخر اسم گورباکس (باکس) به دست آمده است. پدر بزرگ شیویندر و مالویندر، بهای موهان سینگ در سال 1952 این شرکت را از عموزاده‌هایش خرید. پسر او پارویندر سینگ نیز در سال 1967 به این شرکت پیوست و به این شکل شرکت رانباکسی شاهد تحولات قابل توجهی در کسب‌ و کار و مقیاس آن بود.
شرکت رانباکسی در حال حاضر بزرگترین شرکت دارویی در هندوستان به شمار می‌رود. امروزه لابراتوارهای رانباکسی محصولاتش را به 125 کشور جهان صادر می‌کنند و در 46 کشور دنیا عملیات خود را انجام می‌دهد. همچنین تاسیسات این شرکت در 7 کشور دایر هستند. شرکت رانباکسی در سال 1973 برای اولین بار وارد بازار سهام شد. مالویندر و شیویندر سینگ در سال 2008 عمده سهام لابراتوارهای رانباکسی را به شرکت ژاپنی بایچی‌سانکیو فروختند.
شیویندر موهان سینگ در مدرسه «دون» تحصیل کرد و سپس به کالج «سنت استفنز» رفت و از این کالج با مدرک ریاضیات فارغ‌التحصیل شد. وی تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد در مدرسه کسب‌وکار فوکا در دانشگاه دوک ادامه داد و در سال 2000 از این دانشگاه با مدرک MBA فارغ‌التحصیل شد. شیویندر سینگ در حال حاضر مدیر شرکت هندی سلامت و بهداشت فورتیس است. وی همچنین در حال حاضر یکی از اعضای هیات مشاوره هندوستان سازمان آیسِک (AIESEC‌)، یک سازمان جهانی برای ارتقای قابلیت‌های رهبری و مدیریت در جوانان است. شیویندر سینگ ازدواج کرده و به همراه چهار فرزند خود در دهلی زندگی می‌کند.
مالويندر موهان سینگ برادر بزرگ‌تر شیویندر از سال 1990 تا 1993 در رشته اقتصاد در کالج سنت استفنز و از سال 1996 تا 1998 در مدرسه کسب و کار فوکا در دانشگاه دوک در رشته MBA تحصیل می‌کرد. وی در سال 1994 به شرکت رانباکسی پیوست. مالویندر پس از مدت‌ها ریاست و مدیریت شرکت خانوادگی‌ رانباکسی، پس از فروش شرکت از مقام خود نیز کناره‌گیری کرد.
این دو برادر در حال حاضر ریاست بیمارستان‌های فورتیس، شرکت خدمات مالی رلیگیر، شرکت رلیگیرتکنوا، شرکت مسافرتی رلیگیر و شرکت رلیگیر ویستار فیلم را بر عهده دارند. شرکت بهداشتی فورتیس در واقع زنجیره‌ای از بیمارستان‌های فوق‌تخصصی است که ساختمان مرکزی آن در دهلی واقع شده ولی شعب دیگری هم در کلکته، مومبای، جایپور، چنای، کوتا و بنگالور دارد. این شرکت را پارویندر سینگ در سال 2001 تاسیس کرد و در حال حاضر پسران او آن را اداره می‌کنند. درآمد این بیمارستان‌های زنجیره‌ای در حال حاضر در حدود 208 میلیون دلار است.
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۹ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۷:۱۵:۲۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد