مقالات

تعداد کل: 3167 صفحه 112 از 159
  • معارضان اقتصاد بازار آزاد؛ سوسیالیسم تخیلی پرودنمعارضان اقتصاد بازار آزاد؛ سوسیالیسم تخیلی پرودن

    سفر به تاریخ علم اقتصاد؛ سفر پنجم

    ۱۳ آبان ۱۳۸۸
  • به بند کشیدن اقتصاد دردی را دوا نمی‌کندبه بند کشیدن اقتصاد دردی را دوا نمی‌کند

    آیا واقعا مایلیم که تغییرات هر متغیری را تحت‌کنترل درآوریم؟

    ۱۳ آبان ۱۳۸۸
  • تقاضاتقاضا

    مفهوم تقاضا یکی از مهمترین سنگ‌بناهای تحلیل اقتصادی است. در یک زمینه اقتصادی تقاضا نه تنها به عنوان مقادیر تقاضا شده بلکه به عنوان منحنی تقاضا نیز در نظر گرفته می‌شود.

    ۱۳ آبان ۱۳۸۸
  • چرا کینز اشتباه می‌کرد؟ و چرا این مساله مهمی است؟چرا کینز اشتباه می‌کرد؟ و چرا این مساله مهمی است؟

    کمیسیون بودجه کنگره تخمین زده است که کسری بودجه آمریکا امسال به ۸۵/۱ تریلیون دلار و در سال آتی به ۳۸/۱تریلیون دلار خواهد رسید که به ترتیب برابر با ۱/۱۳ و ۶/۹درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور می‌باشند.

    ۱۳ آبان ۱۳۸۸
  • باورهای نادرست اقتصادیباورهای نادرست اقتصادی

    برابری فی‌نفسه چیز خوبی نیست. آنچه خوب است تنوع و گوناگونی است مردم با استعدادهای مختلف، کارهای گوناگونی انجام می‌دهند و به شیوه‌های مختلف در خدمت هم‌نوعان خود هستند.

    ۱۳ آبان ۱۳۸۸
  • قیمت‌ها همیشه درست هستندقیمت‌ها همیشه درست هستند

    آیا بازارها عقلایی هستند؟ تئوری بازار کارآ مدت‌ها است که ادعا می‌کند پاسخ این سوال مثبت است.

    ۱۳ آبان ۱۳۸۸
  • لیبرال راستین؛ فردریش فون هایکلیبرال راستین؛ فردریش فون هایک

    فردریش فون هایک نیمی‌‌‌از عمر خود را در دورانی گذراند که اندیشه‌های سوسیالیستی و دولت‌گرایی، اندیشه غالب زمانه بود و اندیشه لیبرال در تنگنا قرار گرفته بود.

    ۱۳ آبان ۱۳۸۸
  • جرایم اقتصادیجرایم اقتصادی

    اقتصاددان‌ها با یک فرض ساده به تحلیل جرم و جنایت مبادرت می‌کنند و این فرض آن است که مجرمین، منطقی هستند.

    ۱۳ آبان ۱۳۸۸
  • سیری اجمالی در فلسفه اقتصادسیری اجمالی در فلسفه اقتصاد

    ارزشها در نظریات علمی و چگونگی آن در فلسفه علوم اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد. تعقیب و تفحص این امر در نظریات اقتصادی، می‌تواند در شفاف نمودن نظریات علمی اقتصادی نقش به‌سزایی ایفا کند؛

    ۱۳ آبان ۱۳۸۸
  • بهتر از عقلایی بودن: روان شناسی تطوری و دست نامرئیبهتر از عقلایی بودن: روان شناسی تطوری و دست نامرئی

    چالش‌های بلندمدت اقتصاد با توجه به بحران فعلی

    ۱۳ آبان ۱۳۸۸
  • سیری اجمالی در فلسفه اقتصادسیری اجمالی در فلسفه اقتصاد

    ارزشها در نظریات علمی و چگونگی آن در فلسفه علوم اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

    ۱۳ آبان ۱۳۸۸
  • رعايت الگوي مصرف در خانه و محل كاررعايت الگوي مصرف در خانه و محل كار

    انسان ناگزير به مصرف است! از خورد و خوراك گرفته تا پوشاك و انرژي و هزاران چيز ديگر. اما مصرف بايد چگونه باشد؟ پاسخ به اين سؤال است كه موضوع اصلاح الگوي مصرف را مطرح مي كند.

    ۱۳ آبان ۱۳۸۸
  • آيا يك زلزله ژئوپليتيكي در راه استآيا يك زلزله ژئوپليتيكي در راه است

    آشوب، بحران مالي و اقتصادي كه جهان در حال حاضر تجربه مي‎كند، به يقين پيامدهاي بسيار جدي را ماوراي حوزه اقتصاد برجاي خواهد گذاشت.

    ۱۳ آبان ۱۳۸۸
  • بازگشت به ناسيوناليسم اقتصاديبازگشت به ناسيوناليسم اقتصادي

    مديريت بحران بسيار پيچيده و پردردسر كنوني در صحنه اقتصاد جهاني پيش از آن‎كه نيازمند برخورد اصولي و مستقيم باشد، بيشتر محتاج نوعي خردگرايي و انعطاف است.

    ۱۳ آبان ۱۳۸۸
  •  مصرف گرایی یک مرام فرهنگی مصرف گرایی یک مرام فرهنگی

    پیشینه مطالعه مقوله مصرف به عنوان مقوله ای جامعه شناختی به اواخر قرن نوزدهم میلادی و آغاز قرن بیستم بازمی گردد. پیش از این، مصرف مقوله ای صرفا اقتصادی شمرده می شد و فقط از همین منظر مورد توجه قرار می گرفت.

    ۱۳ آبان ۱۳۸۸
  • قواعد رسمی و غیررسمی بازارقواعد رسمی و غیررسمی بازار

    حتی در کشورهایی با سیستم حقوقی عالی نیز قانون بدون اصطکاک کار نمی‌کند. برای این که به دادگاه بروید باید پول وکیل پرداخت کنید و خود را برای فرآیندی طولانی با نتیجه‌ای نامعلوم آماده کنید که بعضی وقت‌ها ارزشش را ندارد.

    ۱۲ آبان ۱۳۸۸
  • شکوفایی سلیقه ایرانی در بازارهای محلیشکوفایی سلیقه ایرانی در بازارهای محلی

    بررسی وضعیت بازارهای هفتگی در ایران

    ۱۲ آبان ۱۳۸۸
  • در دفاع از اقتصاد «بازار آزاد اسلامی»در دفاع از اقتصاد «بازار آزاد اسلامی»

    اسلامی» در دستگاه مفهومی‌نویسنده، آشکار شود، آنگاه «بازار آزاد اسلامی» قابل تامل‌ و قابل دفاع می‌نماید....

    ۱۲ آبان ۱۳۸۸
  • مردم چگونه خرید می‌کنند!؟مردم چگونه خرید می‌کنند!؟

    اندکی پیرامون «دانش خرید»

    ۱۲ آبان ۱۳۸۸
  • توصیه هایی برای فروش آسانتوصیه هایی برای فروش آسان

    فرآیند بازاریابی و فروش همچون رشد یک نهال آرام و همیشگی است. روشی تحت عنوان فروش برق آسا نداریم. موارد استثنا و فروشهای شانسی را جزئی از فرآیند فروش به حساب نیاوریم.

    ۱۲ آبان ۱۳۸۸
تعداد کل: 3167 صفحه 112 از 159
نتایج یافت شده: 0 مورد