مديريت سازمان

تعداد کل: 122 صفحه 6 از 7
  • برنامه ریزی منابع سازمانی ( ERP )برنامه ریزی منابع سازمانی ( ERP )

    سیستم ها افزایش قابلیت های سازمان، بهبود عملكرد، تصمیم گیری بهتر و دستیابی به مزیت رقابتی غیرممكن است....

    ۲۵ آبان ۱۳۸۸
  • سامانه‌های یکپارچه مدیریت منابع سازمانسامانه‌های یکپارچه مدیریت منابع سازمان

    اصولا در تعریف پروژه‌های زیرساختی اصلی‌ترین هدفی که دنبال می‌کنند ایجاد یک بستر یکپارچه برای مدیریت فعالیت‌های سازمان است این یکپارچگی نه‌تن‌ها به فرایندهای سازمانی بلکه به گردش اطلاعات و حتی اصل داده‌‌ها باز می‌گردد.

    ۲۵ آبان ۱۳۸۸
  • ۲۵ آبان ۱۳۸۸
  • اتوماسیون اداریاتوماسیون اداری

    بی‌نیاز از کاغذ و پوشه و زونکن سازمان‌تان را مدیریت کنید.دنیای امروز، دنیای ارتباطات مجازی است. ارتباط، گفت‌وگو، کنفرانس و... از پشت مونیتورها، آن‌سوی سیم‌ها و در میان شبکه‌های رایانه‌ای.

    ۲۵ آبان ۱۳۸۸
  • روابط عمومی نگاه حساس و پویای سازمانروابط عمومی نگاه حساس و پویای سازمان

    علم و هنر روابط عمومی امروزه به گونه ای در جهان مطرح است که عده زیادی از صاحب نظران، متخصصان و حتی مردم عادی با ویژگی ها و مشخصات آن آشنایی دارند ولی امروزه مفاهیم دیگری برای روابط عمومی شناخته شده است

    ۲۵ آبان ۱۳۸۸
  • سازمان موفق : یك گام جلوتر از انتظار مشتریسازمان موفق : یك گام جلوتر از انتظار مشتری

    رهای اروپایی و آمریكا قبل از خرید، نشریات مربوط به راهنمای مصرف كنندگان را مطالعه می كنند....

    ۲۴ آبان ۱۳۸۸
  • پیمانكاری عمومی؛ وظایف و مسئولیت‌هاپیمانكاری عمومی؛ وظایف و مسئولیت‌ها

    مطالعات و بررسی‌های انجام شده در خصوص ارایه راهكارهای عملی اجرای پروژه‌های بزرگ بین‌المللی نشان می‌دهد كه تشكیل كنسرسیوم و تبدیل آن به شركتهای G.C با هدف افزایش توان طراحی مدیریتی، اجرایی و مالی از راهكارهای موفق و علمی جهان است.

    ۲۴ آبان ۱۳۸۸
  • ۲۴ آبان ۱۳۸۸
  • ۲۴ آبان ۱۳۸۸
  • تغییر و تحول و بهبود سازمانتغییر و تحول و بهبود سازمان

    تغییر می‌تواند موجب رشد سازمان شود آن را به قهقرا ببرد یا به گونه‌ای دیگر موجب دگرگونی شود در تحقیقات سازمانی و نظریه‌پردازی درباره سازمان پدیده تغییر نقش محوری پیدا کرده است. تنها ۱۵% از سازمان‌ها در غرب بر دیگر سازمان‌ها برتری دارند.

    ۲۴ آبان ۱۳۸۸
  • وجدان كاریوجدان كاری

    وجدان كاری را می توان رضایت قلبی و التزام عملی نسبت به وظایف تعیین شده برای انسان تعریف كرد. با این شرط كه بدون هرگونه سیستم نظارتی، شخص وظایف خود را به بهترین نحو ممكن به انجام رساند.

    ۲۴ آبان ۱۳۸۸
  • چگونه بی انگیزه بودن كاركنان را متوقف كنیم؟چگونه بی انگیزه بودن كاركنان را متوقف كنیم؟

    جدید بسیار با انگیزه هستند و البته طبیعی است كه كسی نمی خواهد كارمندی با انگیزه پایین را استخدام كند. چرا كاركنان قدیمی تر با بدبینی، منفی بافی و بی اعتنایی به كار ادامه می دهند؟ در حالی كه آنها باید به خاطر تمام تجربیاتشان در امور مشاركت داشته باشند. آنها استعداد و قریحه افراد جوان و پرتلاش را دارند و اصلاً خودشان زمانی جوان و پرتلاش بوده اند. چیزی تغییر كرده است، باید بفهمیم آن چیست و متوقفش كنیم.اما قبل از آن تأكید می شود كه بعضی از كاركنان- و نه همه- از این نكته رنج می برند. این امر نتیجه اجتناب ناپذیر بالارفتن سن یا تجربه نیست. برخی حتی تا زمانی كه بازنشسته می شوند فعال باقی می مانند. این حقیقت كه همه كاركنان بی انگیزه نمی شوند باعث امیدواری است و زمینه هایی را برای از بین بردن و یا حداقل كاهش این مسئله فراهم می سازد. بیایید در مورد یك فرد پركار و جوان صحبت كنیم. او مشغول كار در حوزه ای می شود، چون معتقد است كه استعداد انجام آن شغل خاص را دارد، به خوبی در آن كار پیشرفت خواهد كرد و ترفیع خواهد گرفت. او فكر می كند جایی را انتخاب كرده كه ارزش كار او را می دانند. چه چیزی باعث می شود این فرد انگیزه اش را از دست بدهد؟ در اینجا چند احتمال بررسی می شود: اهمیت برای رئیس كارمند جدید حالتی از ترس، احترام و شگفتی نسبت به مافوقش دارد. او زیاد درباره مسئول و نحوه كارش نمی داند، ولی ممكن است خیلی زود دریابد كه رئیسش آگاهی چندانی ندارد و یا حداقل برای كاری كه انجام می دهد مناسب نیست. او با این سؤال شروع به كار می كند كه چه چیزی برای مافوق مهم است؟- این موضوع مربوط می شود به ارزشیابی كار، چون مسئول بیشترین قدرت را در ارزشیابی فعالیت ها دارد- اما در اكثر اوقات اساس و ضابطه ارزیابی را درك نمی كند: آیا او به لحاظ همسان بودن با مسئولان، مثبت ارزیابی می شود و بالعكس؟ آیا...؟ یك نكته جالب هم این است كه بعضی از كاركنان ساعی وقت اضافی می گذارند تا امور محوله را در زمان تعیین شده به اتمام برسانند. اما كارهایشان بعد از- به عنوان مثال- یك هفته مروری سطحی می شود. به همین لحاظ آنها فكر می كنند اگر بناست كار را با یك هفته تأخیر آن هم به این ترتیب بررسی كنند، دفعه بعد ما هم موضوع را آسان می گیریم و از وقت باقی مانده استفاده می كنیم. سیاست های ترفیع وقتی كارمند جدید به تشكیلات ملحق می شود به اطراف نگاه می كند و افراد مختلف را در موقعیت های متفاوت می بیند. همه چیز به نظر منطقی می آید، رئیس ها شبیه رئیس اند و رؤسای بالاتر مانند رؤسای بالاتر. او فرض می كند دلایل خوبی وجود دارد كه چرا این افراد در آن موقعیت ها هستند. اما همان طوری كه زمان می گذرد، می بیند موقعیت افراد تغییر می كند. برخی از افراد جوان تر و كم تجربه تر در مقام مدیریت قرار می گیرند، متعجب می شود كه به عنوان مثال چرا كارمند «الف» از كارمند «ب» كه به نظر می رسید مشاركت بیشتری در امور دارد موقعیت بهتری را به دست آورده است. چه ضابطه ای برای ارتقاء و تنزل درجه وجود دارد؟ او چه شانسی برای ترفیع خواهد داشت؟ این فرآیند الگوی بدی است، چرا كه ممكن است از آن به بعد روی اموری تأكید كند كه بیشتر مانع پیشرفت می شود. عدم چالش در امور محوله بعضاً كارمند درمی یابد كه مشغول انجام فعالیت هایی است كه كمتر از قابلیت اوست. در مقابل فعالیت ها و پروژه های بزرگتر- كه هم اعتبار علمی به همراه دارد و هم پیامد مادی- به نیروهای دیگر سپرده می شود و او طی زمان فقط نظاره گر آنهاست. به همین دلیل به جایی می رسد كه از خود می پرسد برای این امور سطحی بود كه سالهای عمر را صرف كردم و در مدرسه و دانشگاه آموزش دیدم؟ اتلاف وقت یك فرد پرتلاش با تمام نیرو كار می كند. سخت فعال است و سعی می كند تا حد ممكن كارا و مؤثر باشد. اما به زودی می فهمد كه مدام باید در جلسات غیرضروری شركت كند و كارهای اداری بی ربط انجام دهد. به همین لحاظ از خودش می پرسد هنگامی كه كارهای بی فایده وقت من را تلف می كند و هیچ نظارتی صورت نمی گیرد كه آیا من كار با ارزش انجام می دهم یا نه، چرا خودم وسواس داشته باشم. نادیده گرفته شدن اگرچه فرد برای قابلیت های منحصر به فردش استخدام شده است، اما درمی یابد كسانی هستند كه فكر می كنند او باید شبیه افراد دیگر باشد. به نظر می رسد آنها می خواهند همه كاركنانش قابل جایگزینی باشند. به قدری كه بتوانند افراد را مانند مهره های سرباز در شطرنج به راحتی كنار بگذارند. در مقابل این برداشت ها چه ...

    ۲۴ آبان ۱۳۸۸
  • تكنولوژی مدیریت در دنیای امروزتكنولوژی مدیریت در دنیای امروز

    مهمترین تفاوت دنیای امروز با دیروز سرعت تحولات تكنولوژیك عنوان شده است. دنیا در حال تغییر است و سرعت این تغییر روز به روز بیشتر می شود. تكنولوژی های جدیدی ظهور می كنند.

    ۲۳ آبان ۱۳۸۸
  • بزرگترین مشکل سازمان های موفق چیست؟بزرگترین مشکل سازمان های موفق چیست؟

    بزرگترین مشکل سازمان های موفق این است که در زمان قرار گرفتن در اوج و به هنگام پیروزی به طور طبیعی، کرخ و ایستا می شوند.

    ۱۲ آبان ۱۳۸۸
  • نگاهی دوباره به مهندسی مجددنگاهی دوباره به مهندسی مجدد

    مهندسی مجدد، بازاندیشی، طراحی مجدد و زیر سوال بردن مهندسی اولیه است.

    ۱۲ آبان ۱۳۸۸
  • مهندسی مجدد در سازمان‌های دولتیمهندسی مجدد در سازمان‌های دولتی

    دانش موجود ما در حوزه مهندسی مجدد فرایند کسب و کارمی باشد.

    ۱۲ آبان ۱۳۸۸
  • ابعاد مهندسی مجدد درسازمانابعاد مهندسی مجدد درسازمان

    سازمان یک نهاد اجتماعی است که مبتنی بر هدف بوده و دارای سیستم های فعال و هماهنگ است و با محیط خارجی ارتباط دارد.

    ۱۲ آبان ۱۳۸۸
  • تاکتیک های خودشیرینی در سازمانتاکتیک های خودشیرینی در سازمان

    این مقاله تاکتیک های سازمانی را به طورکلی و خودشیرینی را به عنوان تاکتیکی که ازطریق آن فرد تلاش می کند تا جذابیت و نفوذ خویش را در چشم دیگر اعضای سازمان و مدیریت افزایش دهد، بررسی می کند.

    ۱۰ آبان ۱۳۸۸
  • بررسی سیستم ها در رویه جذب و گزینش کارکنان (HRM)بررسی سیستم ها در رویه جذب و گزینش کارکنان (HRM)

    همان‌طور که می‌دانید برای سلامت سیستم اداری و ساختار دولتی در هر نظام حکومتی، حضور کارکنان کوشا و با مسئولیت در عرصه فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و… امری کاملاً بدیهی است .

    ۱۰ آبان ۱۳۸۸
  • بسط فرایند ریسک برای اداره فرصتهابسط فرایند ریسک برای اداره فرصتها

    دیدگاه رایج و سنتی درمورد ریسک، یک دیدگاه منفی است که تداعی کننده خسارت، تلفات، قمار، زیان و پیامدهای مضر است.

    ۱۰ آبان ۱۳۸۸
تعداد کل: 122 صفحه 6 از 7
نتایج یافت شده: 0 مورد